تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هکرهای روسی چگونه کاخ سفید را هک کردند

در ابتدا این هک بسیار بی اهمیت اعلام شده بود اما امروز کاملا بعنوان یکی از مهمترین حملاتی که تا کنون به تشکیلاتی امریکائی شده میدانند.

هکرهای روس مقصر اصلی نفوذ سایبری به سیستم های وزارت کشور آمریکا طی ماه های اخیر شناخته شده اند و از این طریق توانسته اند خود را به حساس ترین بخش های سیستم های رایانه ای کاخ سفید برسانند.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: براساس گزارش cnn، اگرچه کاخ سفید اعلام کرده هکرها تنها توانسته اند به سیستمی طبقه بندی نشده دست یابند، اما این شرح، خبر از جدی بودن حمله سایبری می دهد. هکرها در این دوران به اطلاعاتی حساس از قبیل جزئیات دقیق و خصوصی برنامه روزانه باراک اوباما دسترسی داشته اند. اگرچه این اطلاعات در دسته اطلاعات طبقه بندی شده قرار ندارند، با این همه بسیار حساس بوده و مورد توجه آژانس های جاسوسی خارجی قرار دارند.

کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کرد متوجه فعالیت هایی مشکوک در شبکه رایانه ای حاوی اطلاعات طبقه بندی نشده خود شده است، پس از آن این سیستم خاموش شد تابه روز رسانی های امنیتی در آن انجام شود.

Fbi، وزارت اطلاعات و آژانس های جاسوسی آمریکا همگی در تجسس درمورد این نفوذ سایبری همکاری دارند و این حمله را یکی از پیچیده ترین حملات سایبری به شبکه های رایانه ای دولتی آمریکا می دانند.

این حمله از طریق رایانه هایی از سرتاسر جهان انجام شده اند، روشی که هکرها از طریق آن ردپای خود را از بین می برند، اما گروه تجسس دریافته است کد های مورد استفاده هکرها و دیگر نشانه های موجود خبر از حضور هکرهای دولتی روسیه در این حمله را دارند.

مارک استرو سخنگوی سازمان امنیت ملی آمریکا روس بودن هکرها را تایید نکرد اما اعلام کرد چنین فعالیت هایی کاملا جدی گرفته شده و به آنها توجه خواهد شد.

اما هکرهای روسی چگونه کاخ سفید را هک کردند ؟

به احتمال زیاد هکرهای روسی با استفاده از اکانت ایمیل یکی از اعضای کاخ سفید برای دسترسی به برنامه کار باراک اوباما استفاده کرده اند. این روشی اسان و موثر است.

گفته میشود که هکرهای روسی که در اکتبر سال گذشته به شبکه انفورماتیک کاخ سفید نفوذ کردند روشی کلاسیک استفاده نموده اند. انان ایمیل‌های الوده و هدفمند و یا انچه که متخصصین امنیت انفورماتیک به ان spear phishing میگویند و بسیار در جاسوسی های اقتصادی متداول است ارسال کرده بودند.

به روشنی پیدا است که این تاکتیک برای به دام انداختن باراک اوباما و همکارانش نیز عمل میکند. اما باید گفت که این هکرها یک اوانتاژ فوق العاده نیز داشتند چون قبلا شبکه انفورماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا را هک کرده بودند و بدینگونه موفق به ارسال پیامهای خود با استفاده از هویت یکی از اعضای این وزارتخانه شده بودند.

اطلاعات جدیدی نیز در مورد داده های هک شده به دست امده است. هکرها در زمان واقعی به برنامه کار رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دست یافته و تمام جزئیات ان و برنامه های روزانه وی را ربوده بودند. این برنامه کاری محرمانه نیست اما کاملا عمومی نیز نمیباشد و میتواند اطلاعات حساسی که میتوانند برای سازمانهای اطلاعاتی خارجی جالب باشند داشته باشد.

با این‌ حال یک سخنگوی کاخ سفید اطمینان داده که شبکه ای که محرمانه است هک نشده : “ما در کاخ سفید یک سیستم غیر محرمانه و یک سیستم محرمانه و یک سیستم فوق العاده محرمانه داریم که اطلاعات حساس و محرمانه ای که مربوط به امنیت ملی هستند در ان قرار دارند. این یک سیستم مطمئن است و ما گمان نمیکنیم که هک شده باشد.

نسبت دادن این هک به کشوری مشکل است چون هکرها رد مبادلات انفورماتیک خود را توسط شبکه ای از کامپیوترهایی در سراسر جهان مغشوش کرده اند. اما تحقیق کنندگان اینطور که به نظر میرسد موفق به شناسائی بعضی عناصر گشته اند که فرضیه اولیه که گمان میشد هکرهای روسی باشند را تقویت میکند.

در هر حال این موضوع برای دولت امریکا بسیار ناراحت کننده است. در ابتدا این هک بسیار بی اهمیت اعلام شده بود اما امروز کاملا بعنوان یکی از مهمترین حملاتی که تا کنون به تشکیلاتی امریکائی شده میدانند. از طرفی تا کنون کسی نمیداند که ایا این هکرها شناسائی و به دام افتاده اند یا خیر و ممکن است این موضوع باز هم اطلاعاتی دیگر در پی داشته باشد.

شدت حملات سایبری روسیه طی ماه های اخیر به حدی شگفت انگیز افزایش یافته و باعث شده تا آمریکا این کشور را به عنوان تهدیدی امنیت سایبری خود ارزیابی کرده است زیرا این دو کشور برسر مسائلی از قبیل تهاجم روسیه به اوکراین و عملیات نظامی آمریکا در سوریه با یکدیگر در تقابلند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.