تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

۸ قولی که باید درباره‌ی امنیت کامپیوتر به خودتان بدهید

راه‌حل‌های امنیتی بسیاری وجود دارند که برای در‌امان ماندن شما به صورت آفلاین و آنلاین مطرح می‌شوند، اما در هر صورت بسیاری از این پیشنهادها برای بسیاری از کاربران در مرحله دوم اهمیت قرار‌می‌گیرند.

باید حداقل کمی در مورد امنیت شبکه بدانیم و یا اینکه سیم اینترنت را کاملا قطع کنیم. اگر این راه حل را دوست ندارید، باید هشت قول ساده در ارتباط با امنیت کامپیوتر به خودتان بدهید و در طی سال به آنها پای‌بند باشید.

به گزارش تکنـــــــــــــــازدانلود: تا حدی می‌توان گفت که کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه شما که به اینترنت متصل‌اند، حکم یک جنگجوی تنها را دارند که در قلمرویی ناشناخته گم شده است. چنین وضعیتی هرگاه که شما به اینترنت وصل می‌شوید، تکرار می‌شود. در بسیاری از موارد، دستگاه شما نمی‌تواند تشخیص دهد که در آنسوی تماس چه کسی قرار دارد: آیا بهترین دوست شماست یا یک مجرم کامپیوتری؟

البته، راه‌حل‌های امنیتی بسیاری وجود دارند که برای در‌امان ماندن شما به صورت آفلاین و آنلاین مطرح می‌شوند، اما در هر صورت بسیاری از این پیشنهادها برای بسیاری از کاربران در مرحله دوم اهمیت قرار‌می‌گیرند. بدین ترتیب، نبرد نهایی که تعیین می‌کند آیا داده‌ها و اطلاعات بانکی ما دزدیده خواهند شد یا نه، در ذهن خود ما آغاز و پایان می‌یابد. این خود ما هستیم که بر روی لینک‌های مشکوک کلیک می‌کنیم، فایل‌های ضمیمه‌ی خطرناک را دانلود می‌کنیم و گزینه‌ی رد (ignore) را انتخاب می‌کنیم درحالیکه پیام هشدار را از آنتی ویروس‌مان می بینیم.

علاوه بر این، هیچ آنتی ویروسی بدون دستور ما بر روی کامپیوتر شخصی ما وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که می‌بایست حداقل کمی در مورد امنیت شبکه بدانیم و یا اینکه سیم اینترنت را کاملآ قطع کنیم، تمام کارتهای حافظه و هات‌اسپات‌های وای فای را دور بریزیم و برای همیشه آفلاین بمانیم. اگر این راه حل را دوست ندارید، باید هشت قول ساده در ارتباط با امنیت کامپیوتر به خودتان بدهید و در طی سال به آنها پای‌بند باشید.

١- قول می‌دهم که یاد بگیرم که یک کلمه عبور قوی چیست و اینکه چطور بتوانم به سرعت کلمه‌های عبور بسیاری را بسازم و به یاد داشته باشم. از یک رمز‌عبور منحصر‌به‌فرد برای هر وب‌سایت و همچنین از یک رمز‌عبور منحصر‌به‌فرد برای حساب ایمیل اصلی‌ام استفاده خواهم کرد، زیرا این روش امن و آسان است.

٢- قول می‌دهم تا بفهمم چرا بروز‌رسانی‌ سیستم عامل مهم است و قول می دهم به محض اینکه یک نسخه‌ی جدید معرفی شد، آن را به‌روزرسانی کنم.

٣- قول می‌دهم که از تمام داده‌های مهم بک‌آپ بگیرم تا دسترسی به عکس‌های با ارزش، پرونده‌های پزشکی و نتایج کارم را هیچ‌گاه از دست ندهم. همچنین، قول می‌دهم تا بک‌آپهایم را بررسی کنم تا مطمئن شوم به‌درستی کار می‌کنند. حتما این کار را انجام خواهم داد زیرا نمی‌خواهم برای برگرداندن فایل‌های مهم پول پرداخت کنم.

۴- قول می‌دهم که هنگام اتصال به وای‌فای عمومی بسیار دقت کنم. این فیلم را حتما تماشا می‌کنم و یاد خواهم گرفت که چرا تا آنجا که ممکن است باید از استفاده از وای‌فای عمومی خودداری کنم.

۵- قول می‌دهم که حتما بخوانم phishing چیست و اینکه چطور باید از آن اجتناب کنم تا قربانی مجرمان کامپیوتری نشوم. قول می‌دهم تا به آسانی فریب نخورم: حتما لینک‌های وب را در تمامی پیغام‌هایم (ایمیل، فیس‌بوک و پایگاه‌های دیگر) وهمچنین پسوند‌های فایل را برای تمامی فایل‌های دانلود شده از وب که قرار است باز کنم، بررسی خواهم کرد.

۶- قول می‌دهم تا هیچگونه فایل اجرایی به سرقت‌ رفته‌ای را دانلود نکنم. همچنین قول می‌دهم به هنگام استفاده از شبکه‌های اشتراک گذاری تورنت دقت کنم.

٧- قول می‌دهم که چه به صورت آنلاین، چه آفلاین، محتاط باشم تا خانواده‌ام و خودم را در برابر هر گونه پیشامد غیر‌مترقبه‌ی ناخوشایندی حفظ کنم.

٨- قول می‌دهم تا همیشه به پیام آنتی ویروسم توجه داشته باشم و در تمام طول سال آن را به‌روز نگه دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.