تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کاربران مروگر IE زیر تیغ مایکروسافت

در دی ماه سال گذشته، برخی منابع خبر دادند که مایکروسافت در حال کار بر روی مرورگر جدید به اسم رمز Spartan است و قرار است با عرضه Windows 10 این مرورگر با معماری کاملاً متفاوت جایگزین مرورگر قدیمی IE شود.

مرداد ماه سال گذشته بود که شرکت مایکروسافت، بطور غیرمنتظره ای، اعلام کرد که از اواخر دی ماه امسال (۱۳۹۴)، مرورگر IE9 تنها بر روی Windows Vista و Windows Server 2008، مرورگر IE10 تنها بر روی Windows Server 2012 و مرورگر IE11 بر روی Windows 7، Windows 8.1، Windows Server 2008 R2 و Windows Server 2012 R2 پشتیبانی خواهد شد.

قرار است از آن به بعد پشتیبانی از IE7 و IE8 نیز کاملاً متوقف شود.

به گزارش تکنـــــــــــــــــــازدانلود: هر چند که پس از این تاریخ، ویرایش های مذکور همچنان قابل استفاده خواهند بود اما عدم پشتیبانی فنی از آنها، از این نظر اهمیت دارد که ارائه اصلاحیه های امنیتی نیز برای این مرورگرها متوقف خواهد شد. بخصوص آنکه ضعف های امنیتی مرورگر IE همواره مورد توجه بدافزار نویسان و نفوذگران بوده است.

آمارهای شرکت Net Applications نشان می دهد تا بهمن ماه سال گذشته، حداقل ۶۰ درصد کاربران از نگارش هایی از مرورگر IE استفاده می کرده اند که قرار است تا کمتر از ۱۰ ماه دیگر، مایکروسافت پشتیبانی آنها را متوقف کند.

برای مثال IE8، حدود ۳۳ درصد از کاربران IE را شامل می شود. نسخه های IE7 و IE10 هم مجموعاً ۱۰ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده اند. ضمن اینکه ۱۴ درصد سهم کاربران IE9 را نیز نباید نادیده گرفت. با توجه به اینکه سیستم عامل Windows Vista تنها ۲ درصد از کل کاربران Windows را تشکیل می دهد، می توان نتیجه گرفت که بخش عمده ۱۴ درصد مربوط به کاربران Windows 7 است.

آمارها نشان می دهد که در تابستان سال گذشته (۱۳۹۳)، حدود ۷۰ درصد کاربران IE در فهرست سیاه شرکت مایکروسافت قرار داشته اند. با مقایسه آمار تابستان و زمستان سال گذشته، بطور میانگین، در هر ماه، حدود ۱٫۷ درصد از تعداد کاربران نسخه های قدیمی IE کاهش یافته است. اما اگر قرار باشد روند کاهش با این سرعت کم تا ۱۰ ماه دیگر ادامه پیدا کند، نمی توان به آینده امنیتی گروه بزرگی از کاربران IE چندان خوشبین بود.

در دی ماه سال گذشته، برخی منابع خبر دادند که مایکروسافت در حال کار بر روی مرورگر جدید به اسم رمز Spartan است و قرار است با عرضه Windows 10 این مرورگر با معماری کاملاً متفاوت جایگزین مرورگر قدیمی IE شود. از مرورگر Spartan در اول بهمن سال گذشته رونمایی شد.

به نقل از شبکه گستر,هر چند که انتظار می رود پیشنهاد ارتقای رایگان به Windows 10 که قرار است در تابستان امسال اجرا شود، روند مهاجرت کاربران IE را به نسخه های جدیدتر این مرورگر تسریع بخشد، اما بعید به نظر می رسد که تغییر چشمگیری را باعث گردد.
یکی از دلایل کندی و عدم تمایل کاربران IE برای مهاجرت به نسخه های جدید این مرورگر، عدم سازگاری نرم افزارهای کاربردی و سامانه های اختصاصی سازمان‌ها با نگارش جدید مرورگرها است، تلاش شرکتهای تولیدکننده نرم افزارهای اتوماسیون ایرانی در سازگار کردن نرم افزارهای خود با مرورگرهای به روز و جاری جهان، می تواند اقدامی مؤثر در آسایش خاطر و اطمینان کاربران برای بکارگیری نسخه های جدیدتر و ایمن تر مرورگرهایی مانند IE در کشور باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.