تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

گزارشی از فعالیت داعش در توییتر با ۴۶ هزار حساب کاربری

آمار یادشده از فعالان توییتری داعش تنها بخش کوچکی از ۲۸۸ میلیون کاربری است که به ادعای توییتر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند.

سازمان تروریستی داعش چندی است به منظور توزیع ویدیوها و تصاویر اعمال شنیعش، دست به دامان رسانه‌های اجتماعی شده است.

تکنـــــــــــازدانلود: به نقل از asis.io , برآورد می‌شود حساب‌های سازمان داعش در توییتر به هفتاد هزار عدد برسد، اما حداقل تعداد این حساب‌ها به نقل از این مؤسسه، چهل و شش هزار حساب تخمین زده شده است. لازم به ذکر است که این گزارش در پی هشدار اف بی آی منتشر می شود. چندی پیش سازمان اف بی آی درباره فنون عضوگیری داعش در امریکا و در خطر بودن نوجوانان این کشور هشدار داده بود.

طبق سرشماری که از حساب‌های مذبور به عمل آمده، از هر پنج حساب یکی انگلیسی زبان است، در حالیکه ۷۵ درصد از حساب‌ها به زبان عربی بودند. گزارش حاکی از آن است که در فاصله بین سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۴، حداقل ۱۰۰۰ مورد از حساب‌های طرفداران داعش در توییتر به حالت تعلیق درآمدند.
توییتر به نوبه خود مدعی شده است که همزمان با ارسال پست‌های تهدیدآمیز مبنی بر سوء قصد به یکی از پایه‌گذاران توییتر به نام “جک دورسی”، این شبکه اجتماعی بین روز‌های بیست‌و‌یکم تا بیست‌و‌هشتم فوریه ۲۰۱۵، حدود ۲۰۰۰ مورد از حساب‌‌های مربوط به داعش را مسدود کرده است.

در بین افراد داعشی که از طریق تلفن همراه به فعالیت در توییتر می‌پرداختند، اکثریت از اندروید استفاده می‌کردند. ناگفته نماند که iOS و بلک‌بری نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

به گزارش مؤسسه بروکینگز (Brookings) , آمار یادشده از فعالان توییتری داعش تنها بخش کوچکی از ۲۸۸ میلیون کاربری است که به ادعای توییتر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند. بنابر گزارش بروکینگز، ۴ درصد از این حساب‌ها بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده داشته و هیچ حسابی نبوده که بیشتر از ۵۰٫۰۰۰دنبال‌کننده داشته باشد. البته این ارقام در مقایسه با تعداد دنبال‌کنندگان شخصی چون باراک اوباما در توییتر — که چیزی حدود ۵۶ میلیون دنبال‌کننده دارد — ناچیز به شمار می‌آید.

در گزارش اخیر آمده است: «فعالیت اعضای داعش در توییتر، بیش از هرچیز، از موفقیت این سازمان در تلاش برای اشاعه پیام خود در رسانه‌های اجتماعی حکایت می‌کند. فعالیت‌های مقطعی یا طولانی‌مدت در این شبکه باعث می‌شود تا هشتگ‌ها به‌تدریج تبدیل به گرایش شده و در نتیجه منجر به تجمع طرف‌سوم و راه‌ یافتن محتوای توییت‌ها به نتایج موتور‌های جستجو خواهد شد.»

ناگفته نماند که بیشتر فعالان داعش در توییتر از کشور‌های عراق و سوریه به این شبکه متصل شده‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.