تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

استفاده مایکروسافت از مرورگر Spartan بجای اکسپلورر در ویندوز ۱۰

مرورگر جدید وب در راستای استفاده از تازه ترین فناوری ها قرار دارد و انتظار می رود درخشان تر و سریع تر باشد.

کاربران در سیستم عامل “ویندوز ۱۰″ به جای “اینترنت اکسپلورر”، مرورگر وب جدیدی را خواهند دید که فعلا آنرا Project Spartan می نامند.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: این مطلب را نشریه اینترنتی The Verge با استناد به کریس کاپوسلا، مدیر بازاریابی شرکت”مایکروسوفت” گزارش داده است.

به نقل از رسانه های غربی، مرورگر جدید وب در راستای استفاده از تازه ترین فناوری ها قرار دارد و انتظار می رود درخشان تر و سریع تر باشد.

ظاهرا مایکروسافت امکانات متنوعی را برای اسپارتان در ویندوز ۱۰ در نظر گرفته که بتواند آن را عرصه رقابت با سایر مرورگرها مطرح کند.

امکان نوت برداری از صفحات، همگام سازی اطلاعات و یادداشت ها با سرویس OneDrive مایکروسافت و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری و کار همزمان با همکاران از جمله امکاناتی است که در قالب این مرورگر در دسترس خواهند بود. بسیاری از امکانات مورد اشاره در تبلت ها و به وسیله قلم استایلوس در دسترس کابران قرار می گیرند.

همچنین سازگاری این مرورگر با دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) نیز از قابلیت های ویژه اسپارتان خواهد بود. این همخوانی به کاربران اسپارتان اجازه می دهد با کمک کورتانا و اسپارتان به مرور بپردازند. برای مثال در صورتی که با اسپارتان در سایت یک رستوران باشید، کورتانا می تواند به سرعت مسیر مورد نظر برای رسیدن به آن رستوران را نمایش دهد و یا ساعات باز بودن رستوران و اطلاعات تماس آن را در اختیار کاربر قرار دهد.

در کنار این امکانات، مایکروسافت امکاناتی همچون حالت خواندن را در این مرورگر اضافه کرده است. امکانی که اپل مدت ها پیش در نسخه مک و iOS از مرورگر سافاری اش عرضه کرده است. همچنین امکان مطالعه آفلاین روی ابزارهای دیگر نیز به این مرورگر اضافه شده. قابلیتی که بیشتر شبیه سرویس هایی نظیر Pocket و Instapaper است و مشابه آن در بخش Reading در مرورگر سافاری اپل نیز دیده می شود.

کاربران خواهند توانست مرورگر جدید را در تلفن های هوشمند،تبلت ها و رایانه های شخصی نصب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.