تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

بررسی نمایش هکرها در فیلم‌های هالیوودی

اکثر کسانی که به سینما می‌رود درک زیادی از ملزومات و فرایند هک کردن ندارند و آدم انتظار ندارد که فیلم سازان خیلی واقع بینانه مسئله را مطرح کنند,اما …

اینترنت این روزها خیلی جالب است. می‌شود با یک سری کُد هم کار هنری کرد، هم پورنوگرافی درست کرد و هم سلاح نظامی! تازه از همۀ این‌ها فیلم هم می‌سازند.

تکنــــــــــــــازدانلود:  چیزی هم که می‌شود از فیلم‌ها فهمید این است که اهالی هالیوود هم مثل سیاستمدارها و صنعت‌گران و احتمالا مادربزرگ شما، هیچ درکی از کامپیوتر ندارند. شاید به خاطر همین است که هک کردن به شکل تایپ سریع تصویر می‌شود و تازه این واقع بینانه‌ترین بخش هک کردن در فیلم هاست. بیایید نگاهی به چند فیلم بیاندازیم؛

کلاه سیاه (Blackhat) محصول ۲۰۱۵

فیلمی که نشانگر ترس هالیوود از اینترنت است. داستان بر این پایه استوار است که با هک کردن می‌توان پایگاه‌های نیروی اتمی را منفجر کرد. البته این کار خیلی غیر ممکن نیست. استاکس نت یک نمونه است. این فیلم توسط مایکل مان ساخته شده و تازه برای واقعی جلوه دادن مسئله، از یکی از هکرهای معروف هم مشاوره گرفته‌اند. ولی از آن‌جا که هک کردن نیازمند ساعت‌ها پشت کامپیوتر نشینی است و خیلی به درد اکشن هالیوودی نمی‌خورد، قهرمان داستان که هم ورزشکار است و هم برنامه نویس، هر وقت نتواست با کُد مسئله را حل کند تفنگش را بر می‌دارد و به مشت و آتش متوسل می‌شود.

لوسی (Lucy) محصول ۲۰۱۴

فیلم دیگری است که البته هک کردنش خیلی سنتی نیست. در واقع بدن انسان است که «هک» می‌شود به این ترتیب که با مصرف بیش از حد و اوردوز یک داروی هوشمند، ۹۰ در صد خیالی مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لحاظ سرعت تایپ کردن هکری باید به این فیلم جایزه داد چون اسکارلت جوهانسون با سرعت ۱۷۰ کلمه در دقیقه روی دو لپ تاپ در عین حال تایپ می‌کند. تازه توی هواپیما هم هست!

نوار س*ک*س (S*x Tape) محصول ۲۰۱۴

اکثر کسانی که به سینما می‌رود درک زیادی از ملزومات و فرایند هک کردن ندارند و آدم انتظار ندارد که فیلم سازان خیلی واقع بینانه مسئله را مطرح کنند. ولی «آی کلاود» اپل مدعی است که ۳۲۰ میلیون کاربر دارد. به همین دلیل استوار کردن تمامی یک سناریو بر درک غلط از چگونگی کارکرد آن واقعا بی‌شرمانه است. اگر این فیلم را ندیده اید، خوشا به‌حالتان!

داستان این است؛ یک زوج یک فیلم سه ساعته از خودشان روی آی کلاود می‌گذارند. کلاودی که ۱۲۸ گیگ جا دارد و چیز دیگری هم رویش نیست. ویدئوی مربوطه خودبه‌خود سینک می‌شود و به آی‌پد بسیاری از دوستان و آشناها و کسانی که زوج مربوطه با کمال سخاوت به همه‌شان آی‌پد داده‌اند وارد می‌شود. این زوج سخاوتمند حساب آی کلاود خودشان را روی همه این آی‌پد‌ها هم گذاشته‌اند. فیلم هم داستان این زوج است که به جای این که بروند آی کلاود خودشان را پاک کنند و سینک را عوض کنند، یا… به دنبال تک تک کسانی که بهشان آی پد داده‌اند روان می‌شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.