تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مشکل امنیتی تصاویر حساب‌های خصوصی در اینستاگرام رفع شد

مشکل از این قرار بود: هرکسی حتی کسانی که جز دوستان کاربر یا دنبال کنندگان تائید شده او نبودند می‌توانستند با کلیک روی لینک به اینستاگرام کاربر رفته و عکس او را ببینند.

مشکلی امنیتی در اینستاگرام که موجب دسترسی افراد غریبه به عکس‌های منتشر شده در حساب‌های کاربری خصوصی می‌شد توسط اینستاگرام رفع شده است.

تکنـــــــــــــــــــازدانلود: فلسفه خصوصی کردن حساب کاربری در اینستاگرام این است که عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده توسط کاربر تنها توسط کسانی دیده شود که برای دنبال کردن حساب او درخواست داده باشند و درخواست آن‌ها پذیرفته شده باشد. اما عملا تا امروز که رفع مشکل امنیتی اعلام شد، به طریقی دسترسی افراد غریبه به عکس و ویدیوی خصوصی کاربران ممکن می‌شد.

مشکل از این قرار بود: هرگاه یکی از صاحبان حساب‌های کاربری خصوصی می‌خواست عکس یا ویدیوی خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون توئیتر یا فیس‌بوک بازنشر کند، آدرسی برای تصویر او تولید می‌شد و در شبکه مقصد در ستاتوس کاربر منتشر می‌شد. اما هرکسی حتی کسانی که جز دوستان کاربر یا دنبال کنندگان تائید شده او نبودند می‌توانستند با کلیک روی لینک به اینستاگرام کاربر رفته و عکس او را ببینند.

instagram share photo

اکنون اینستاگرام بیاینه‌ای صادر کرده که در وب‌سایت Quartz منتشر شده است. در این بیانیه تاکید شده است که مشکل امنیتی فوق در تاریخ ۹ ژانویه (یک هفته پیش) رفع شده است. در این بیانیه آمده است:

«در پاسخ به درخواست‌ها و بازخوردهایی که درباره خدمات خود دریافت کرده‌ایم ما با به‌روز رسانی سرویس خود، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که وقتی یک کاربر دارای حساب خصوصی، لینکی مربوط به یکی از عکس‌هایش را در یک شبکه اجتماعی دیگر به اشتراک می‌گذارد دسترسی به محتوای لینک تنها برای کسانی ممکن باشد که در اینستاگرام از دنبال کنندگان تائید شده او باشند.»

به این ترتیب از این پس وقتی کاربری که حسابش در اینستاگرام را خصوصی کرده است، لینک عکس‌ یا ویدیوهای خود در سایر شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر بازنشر کند، لینک مربوطه تنها برای کاربرانی باز خواهد شد که دنبال کننده تائید شده آن حساب کاربری خصوصی باشند.

instagram page not found

اما اگر کاربری دنبال کننده تائید شده آن حساب کاربری خاص نباشد، وقتی لینک تصویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام را کلیک می‌کند با پیام Page Not Found مواجه می‌شود. والبته فراتر از آن، آدرس مستقیم تصاویر منتشر شده در حساب کاربری خصوصی نیز از این پس تنها برای کاربرانی که جز کاربران تائید شده باشند، قابل مشاهده خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.