تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

حمله هکری که منجر به آسیب فیزیکی شد

اولین اتفاق را هم باید به خاطر داشته باشید: ویروس استاکس نت ساخته شده توسط اسرائیل و آمریکا که تاسیسات اتمی کشورمان را برای مدتی از کار انداخت.

در میان سروصدایی که حول هک شدن شرکت سونی به راه افتاد، یک حمله وحشتناک دیجیتال از دیده‌ها دور ماند و توجهی به آن نشد.

تکنــــــــــــــــازدانلود: احتمالا نشدیده‌اید که هکر‌ها در آلمان چه آسیب وحشتناکی به یک کارخانه ذوب آهن وارد کرده‌اند. آن‌ها کنترل یک کوره ذوب را به دست گرفته و از خاموش شدن آن جلوگیری کردند. نتیجه را می‌توانید حدس بزنید؟

این دومین اتفاق ثبت شده است که در آن، حملات دیجیتال منجر به آسیب‌های فیزیکی می‌شود. اولین اتفاق را هم باید به خاطر داشته باشید: ویروس استاکس نت ساخته شده توسط اسرائیل و آمریکا که تاسیسات اتمی کشورمان را برای مدتی از کار انداخت.

سیستم‌های کنترل صنعتی برخلاف اینکه در عرصه‌های حساسی همچون شبکه‌های الکتریکی، سیستم‌های تصفیه آب و تاسیسات شیمیایی و حتی در بیمارستان‌ها و شبکه‌های اقتصادی استفاده می‌شوند، مملو از نقاط ضعف هستند.

 یک حمله حسابی می‌تواند کاری کند که آسیب‌های وحشتناکی از طریق این سیستم‌ها به انسان‌ها وارد شود.

مشخص نیست حمله‌ای که گفته شد چه زمانی در آلمان رخ داده است. اما روش مورد استفاده در آن، فریب کارکنان از طریق حملات فیشینگ بوده است. در حمله فیشینگ کاربر فریب می‌خورد و گمان می‌کند در وبسایت معتبر و آشنایی قرار دارد اما این فقط ظاهر وب‌سایت است که به شدت شبیه به وب‌سایت اصلی طراحی شده است.

این اتفاق نشان می‌دهد که حملات دیجیتال فقط به سیستم‌های نرم افزاری ضربه نمی‌زنند و در این میان، جان انسان‌ها از طریق حملات دیجیتال مورد حمله قرار می‌گیرد و می‌تواند منجر به حوادث بسیار ناگواری شود. برای لحظه‌ای تصور کنید که تروریست‌ها به سوی این روش‌ها رو بیاورند و خود را در مواجهه با سیستم‌های صنعتی بسیار ضعیف ببینند، از شادی در پوست خود نخواهند گنجید!

کار‌شناسان امنیت دیجیتال باید این موضوع را جدی بگیرند و نسبت به آن حساس باشند. باید راه حل‌های قدرتمندی برای این قبیل حملات اندیشید تا این اتفاقات تبدیل به روندی برای آسیب رساندن فیزیکی به انسان‌ها نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.