تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اسنودن:ویروس استاکس‌نت کار آمریکا بود

وقتی ما یک ویروس خطرناک را در یک استخر بزرگ رها کنیم، قاعدتا همه استخر را آلوده خواهد کرد. با انتشار ویروس، حوزه‌های خصوصی هم آلوده شده و شرایط شبیه موقعیت پارک ژوراسیک پیش می‌آید که برای گریز از آن راهی باقی نمی‌ماند.

ادوارد اسنودن در اشاره به در خطر بودن امریکا از ناحیه حملات سایبری، امریکا را عامل شروع این حملات معرفی می‌کند و برای نمونه تاکید می‌کند طراحی استاکس‌نت کار امریکا بود.

تکنــــــــــــــــازدانلود: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس اطلاعاتی امریکا NSA در گفتگویی با شبکه تلویزیونی PBS امریکا که قرار است در روزهای آینده پخش شود در برابر خطرات سایبری که امریکا را تهدید می‌کند صحبت کرده و در ضمن به ریشه این خطرات و عامل شروع آن اشاره می‌کند.

اسنودن معتقد است امریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا در خطر حملات سایبری و آسیب پذیری از این لحاظ قرار دارد. اسنودن که به دلیل افشاگری‌هایش درباره جاسوسی دولتی امریکا علیه شهروندان و دیگر کشورها در دنیا مشهور شده و اکنون در روسیه به سر می‌برد می‌گوید حملات سایبری بین کشورها امروزه بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و زنگ خطر برای امریکا هم در این باره به صدا در آمده است، هرچند خطرات رایج در حوزه دیجیتال عموما نادیده گرفته شده است.

اسنودن اضافه می‌کند که هر سیستم اینترنتی فعال می‌تواند در یک عملیات تهاجمی به کار گرفته شود و اثرات آن هم غیر قابل اجتناب خواهد بود. «وقتی ما یک ویروس خطرناک را در یک استخر بزرگ رها کنیم، قاعدتا همه استخر را آلوده خواهد کرد. با انتشار ویروس، حوزه‌های خصوصی هم آلوده شده و شرایط شبیه موقعیت پارک ژوراسیک پیش می‌آید که برای گریز از آن راهی باقی نمی‌ماند.»

برای نمونه حمله سایبری کره شمالی به سونی پیکچرز را باید عملی اساسا تلافی جویانه تلقی کرد و به همین ترتیب سایر حملات سایبری نیز عموما واکنش کشورهای دیگر به حملات سایبری است که ابتدا امریکا در آن دخیل بوده است.

اسنودن تاکید می‌کند حمله سایبری دولتی به منافع دولت‌های دیگر را امریکا شروع کرده است و شروع آن را هم باید در حمله استاکس نت علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران دید. در چنین شرایطی نباید از واکنش ایران تعجب کرد، چنان‌که مثلا حمله اخیر ایرن به سیستم‌های کامپیوتری در لاس‌وگاس، بیش از ۴٠ میلیون خسارت به بار آورد.

اسنودن در نهایت تاکید می‌کند امریکا با توجه به قابلیت‌های اینترنتی قاعدتا یک هدف وسوسه انگیز برای دیگر کشورهاست و در واقع هم در این بازی امریکا بیش از هر کشور دیگری شانس بازنده شدن را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.