تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

گزارش بنیاد مرز الکترونیک : رمزگذاری در اینترنت پیشرفت کرده‌است

وقتی به سال ۲۰۱۴ می‌نگریم باید خوشحال بود که بخش‌های زیادی از دنیای وب در این مسیر گام برداشتند و رمزگذاری رشد چشمگیری داشته است.

پس از آنکه مشخص شد دولت‌ها چقدر در اینترنت فعال هستند و چگونه کاربران را رصد می‌کنند، از وب‌سایت‌ها خواسته شد رمزگذاری اطلاعات را جدی بگیرند.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدانلود: بنیاد مرز الکترونیک در روزهای آخر سال ۲۰۱۳ آرزو کرد که‌ای کاش در سال ۲۰۱۴، دنیای وب رمزگذاری را جدی‌تر بگیرد و به همین منظور یک رمزگذاری سنج راه اندازی کرد تا ببیند وبسایت‌ها چقدر به رمزگذاری اهمیت می‌دهند و چقدر آن را به درستی انجام می‌دهند.

وقتی به سال ۲۰۱۴ می‌نگریم باید خوشحال بود که بخش‌های زیادی از دنیای وب در این مسیر گام برداشتند و رمزگذاری رشد چشمگیری داشته است. استفاده از سیستم TLS برای رمزگذاری ترافیک وبسایت‌ها و بهبود نحوه اجرای آن از جنبه‌های مهم این روند بوده است. هرچند ۲۰۱۴ سالی بود که در آن نرم افزارهای مهم رمزگذاری در وب با مشکلات خطرناک و جدی روبرو شدند.

یاهو در ابتدای ۲۰۱۴ اعلام کرد که از آدرس‌های https به صورت دیفالت در ایمیل یاهو استفاده می‌کند. همچنین مدتی بعد لینک‌های بین سرور‌هایش را رمزگذاری کرد و از رمزگذاری در بسیاری از محصولات آنلاین خود سخن گفت.

از سوی دیگر قرار بر این شد که تا پایان ۲۰۱۴ تمام دامین‌های تحت وردپرس WordPress از https استفاده کنند و تامبلر Tumbler نیز قول داد که از رمزگذاری دیفالت برای ۱۸۹ میلیون وبلاگ تحت نظرش استفاده کند. گوگل نیز اعلام کرد که وبسایت‌های امن که از https استفاده می‌کنند در نتایج جستجو‌ها زود‌تر نشان داده می‌شوند.

علاوه بر اینکه استفاده از https گسترده‌تر شده است، کیفیت رمزگذاری نیز بهتر شده است. ادمین‌های بیشتری حالا از سیستم‌های رمزگذاری آگاه هستند و با تجربه‌ای که از مشکلات سال ۲۰۱۴ کسب کرده‌اند، به نظر می‌رسد در برابر مشکلات امنیتی مقاوم‌تر باشند.

امیدواریم روند رو به رشد رمزگذاری در دنیای پرخطر وب ادامه داشته باشد و روز به روز شاهد افزایش وبسایت‌های https باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.