تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مایکروسافت: اصلاحیه داریم ولی به شما نمی‌گوئیم !

بسیاری از کارشناسان و شرکتهای امنیتی این اقدام مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داده اند و دلیل آنرا تنها مسائل اقتصادی می دانند.

برای اولین بار در ده سال گذشته، شرکت مایکروسافت اطلاعیه مقدماتی، پیش از ارائه اصلاحیه های امنیتی ماهانه، منتشر نکرد. از این به بعد هم، این خدمت را فقط به مشتریانی که هزینه اش را پرداخت کنند، عرضه خواهد کرد.

تکنـــــــــــــــازدانلود: طبق روالی که در یک دهه گذشته وجود داشت، شرکت مایکروسافت چند روز قبل از انتشار ماهانه اصلاحیه های امنیتی، یک اطلاعیه مقدماتی درباره تعداد اصلاحیه هایی که قرار است منتشر شوند، درجه اهمیت آنها و محصولاتی که باید این اصلاحیه ها را دریافت کنند، ارائه می کرد. این اطلاعات اولیه می توانست برای مدیران شبکه مفید باشد و فرصتی به آنها بدهد تا خود را برای روز انتشار اصلاحیه ها آماده کنند، محصولاتی را که باید به روز شوند، اولویت بندی کنند و در صورت لزوم، محیط های آزمایشی برای امتحان اصلاحیه ها، تدارک ببینند.

اکنون مایکروسافت مدعی است که روش مدیران شبکه تغییر کرده و دیگر توجه چندانی به این اطلاعیه های مقدماتی نمی کنند و فقط منتظر انتشار اصلاحیه ها در دومین سه شنبه هر ماه میلادی هستند. اغلب مدیران نیز به کنترل های کیفی مایکروسافت اعتماد دارند و فقط بر نصب خودکار اصلاحیه ها نظارت می کنند.

اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده باشد، این اقدام مایکروسافت یک تصمیم غلط اقتصادی است. اگر کاربران به این اطلاعیه های مقدماتی نیاز ندارند، پس چرا اکنون آنها را پولی کرده است !؟

بسیاری از کارشناسان و شرکتهای امنیتی این اقدام مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داده اند و دلیل آنرا تنها مسائل اقتصادی می دانند.

به گزارش شبکه گستر , به نظر می رسد تصمیم جدید برای پولی کردن خدمات اطلاع رسانی مایکروسافت، بخشی از تغییرات و دگرگونی در سیاست ها و ساختار مایکروسافت است که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و در اواسط سال گذشته میلادی با اخراج تعداد زیادی از کارمندان به اوج خود رسید. از جمله، چند ماه قبل بخش امنیتی Trustworthy Computing تعطیل شد و کارمندان این بخش یا اخراج و یا به بخش های دیگر منتقل شدند. ایده و طرح Trustworthy Computing بیش از یک ده قبل توسط بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، برای مقابله ضربتی با ضعف های امنیتی در محصولات این شرکت به اجرا در آمد.

بدین ترتیب منبعد باید منتظر انتشار اصلاحیه های امنیتی ماهانه در دومین سه شنبه هر ماه میلادی باشیم تا از تعداد، درجه اهمیت و محصولات آسیب پذیری که باید اصلاح شوند، مطلع و باخبر گردیم.

اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت برای ماه میلادی ژانویه، سه شنبه این هفته (۲۳ دیماه) منتشر خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.