تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ایران مظنون به استفاده از نرم‌افزارهای تجاری برای جاسوسی از چندین کشور

ریئس گروه پاسخگوئی فوریت کامپیوتر اسرائیل گفته است که نمیدانند چه کسی در پس این کمپین است اما Evron اعلام کرده است که با توجه به قربانیان و سایر مدارک ایران میتوان یکی از مظنونین باشد.

ایران مظنون به جاسوسی چندین کشور توسط برنامه هائی تجاری است.

تکنـــــــــــــــازدانلود: نتیجه تحقیقات چندین محقق امنیت نشان میدهد که یک کمپین هک بر علیه هدفهائی نظامی در اسرائیل و اروپا در جریان است. محققین امنیتی که این کمپین جاسوسی را کشف کرده اند, بدون اینکه جزئیات انرا فاش سازند, در باره ان در کنفرانس Chaos Communication Congress که از ۲۷ تا ۳۱ دسامبر در هامبورگ برگزار شده بود سخن گفتند.

این محققین معتقدند که این کمپین جاسوسی توسط کشوری که از نرم افزارهای تست امنیت برای رد گم کردن و افزایش توانائی خود استفاده کرده و توسط کشوری حمایت و پشتیبانی میشود.

گروه پاسخ به فوریتهای کامپیوتر اسرائیل میگوید این برنامه که برای حمله و جاسوسی استفاده میشود از برنامه های Core Security که در بوستون است و به شرکتها و یا سایر مشتریانی که مایلند امنیت خود را تست کنند فروخته میشود استفاده میکند. انها میگویند که استفاده از برنامه Core Security امکان رد گم کردن را برای هکرها فراهم کرده است.

Tillmann Werner, تحلیلگر CrowdStrike و Gadi Evron مدیر Cymmetria که ریاست گروه پاسخگوئی فوریت کامپیوتر اسرائیل را دارد گفته اند که نمیدانند چه کسی در پس این کمپین است اما Evron اعلام کرده است که با توجه به قربانیان و سایر مدارک ایران میتوان یکی از مظنونین باشد.

همچنین Evron گفته است که گروه پاسخگوئی فوریتهای کامپیوتر از ماه اوریل تا کنون هفت حمله را کشف کرده که شامل تلاش برای ربودن اطلاعات یک شرکت اسرائیلی و یک دانشگاه اسرائیلی و یک اژانس المانی زبان دفاع و یک وزارت دفاع در اروپای شرقی میشود اما تلاشها برای حملات به اسرائیل با شکست مواجه شده اند.

این محققین گفته اند که این حملات معمولا با ایمیلهائی با فایل پیوست اکسل برای روسا ارسال شده اند. از دریافت کنندگان این ایمیلها در خواست شده که اجازه اجرای مکروها را بدهند و به محض اینکه مکروها فعال میشده اند برنامه ای مخرب که قسمتی از ابزار Core را برای رد گم کردن دانلود میکرده نصب میشده است.

تکنـــــــــــازدانلود: به نقل از دولوپه, Flavio de Cristofaro, معاون مهندسی Core میگوید که این شرکت حداقل در پنج سال گذشته صحبتی از اینچنین سوء استفاده ای نشنیده است اما اعلام کرده که این شرکت حاضر است به گروه تحقیق اسرائیلی برای تحقیقی عمقی تر کمک کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.