تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اسکن و تحلیل شبکه‌های‌اجتماعی توسط پلیس آمریکا به بهانه پیشگیری از جرائم

شبکه های اجتماعی جاییست که این نرم افزار با اسکن کردن پروفایل کاربر از نظرات و علایق و برخوردهای توهین آمیز وی مطلع می شود و می تواند با تحلیل این رفتارها وقوع جرائم احتمالی را پیش بینی کند.

رویدادهای اخیر نشان می دهد که اجرای قوانین در آمریکا با رفتارهای تهاجمی صورت می گیرد و مردم نمی توانند به راحتی به زندگی عادی خود بپردازند.

رفتارهای تهاجمی پلیس و زیرنظر گرفتن مردم در فروشگاه ها باعث تعجب مردم شده است.

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: پلیس آمریکا با زیرنظر گرفتن رفتار و عملکرد مردم با استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز سعی در پیشگیری وقوع جرم در سطح کشور دارد.

این تکنولوژی جدید و ترسناک با استفاده از  data-mining یا داده کاوی , ما را یاد واحد پیشگیری از جرائم در فیلم Minority Report تام کروز می اندازد که قاتلان را حتی قبل از اینکه به فکر جنایت بی افتند می کشتند. اگر این فیلم قبلا یک ایده علمی تخیلی بشمار می آمد اما امروز با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و بهره گیری از اطلاعات جمع آوری شده از مردم در رسانه های اجتماعی می توان یک پلیس پیشگیری مانند فیلم های علمی تخیلی بوجود آورد.

یکی از این روش ها استفاده از نرم افزار جدیدی است که به مامورین پلیس اجازه می دهد با نگاه کردن به اسم یک شخص هرگونه تماس با پلیس از طرف وی ویا درباره آن شخص را مشاهده کنند. نرم افزار PredPol ادعا می کند که می تواند جرایم را قبل از وقوع پیش بینی کند.

در گزارش رویترز آمده است برای آماده سازی این ایده بیش از ۷ بیلیون دلار صرف نصب تجهیزات بیسیم و وایرلس رایگان در سرتاسر کشور شده است .

قبلا نیز در سال ۲۰۱۲ برنامه ای تحت عنوان Beware به ادارات پلیس فروخته شد . این نرم افزار دارای دیتابیسی حاوی میلیاردها پرونده جنایی و عمومی مردم بود که از وب سایت های فروشگاهی و شبکه های اجتماعی جمع آوری شده است.

وب سایت Beware توضیح می دهد که چگونه می تواند با سرعتی بالا دستگاه های اکترونیکی را اسکن کند و با دسترسی از طریق مرورگرهای دیوایس های هوشمند مانند تلفن همراه , ساعت هوشمند, تبلت و … اطلاعات کاربران را جمع آوری کند.

Beware Landing Page Banner 01 اسکن و تحلیل شبکه‌های‌اجتماعی توسط پلیس آمریکا به بهانه پیشگیری از جرائم

پس بهتراست بدانید زمانی که یک شهروند آمریکایی با شماره ۹۱۱ تماس می گیرد پلیس از تمام اطلاعات مانند موقعیت , مشخصات فردی , اعتقادات , علایق و حتی حیوانات خانگی تماس گیرنده نیز باخبر است.

شبکه های اجتماعی جاییست که این نرم افزار با اسکن کردن پروفایل کاربر از نظرات و علایق و برخوردهای توهین آمیز وی مطلع می شود و می تواند با تحلیل این رفتارها وقوع جرائم احتمالی را پیش بینی کند.

این نرم افزار از پیام‌های کوتاه کتبی، اطلاعاتی را مثلاً درباره برنامه سفر، آدرس‌بوک ها و یا انتقال‌های مالی را جمع آوری می کنند. افزون بر آن به طور مثال پیام های تلفنی تماس های ناموفق جمع آوری می شود تا درباره آشنایان و دوستان استفاده کننده تلفن همراه نیز معلومات به دست آید.

sltpd اسکن و تحلیل شبکه‌های‌اجتماعی توسط پلیس آمریکا به بهانه پیشگیری از جرائم

به همین دلیل احتمال دارد در برخورد با این شهروندان حتی برچسب های قرار داده شده روی تصاویر بعنوان یک تهدید محسوب شود و پلیس نیز براساس آنها تصمیم گیری کند. این درحالی اتفاق می افتد که اینگونه رفتارهای شهروندان از موارد اتهام نیست و این خلاء قانونی را در مرکز مبارزه با جرائم آمریکا یعنی پلیس این کشور می توان به وضوح مشاهده کرد. این همان اتفاقی است که در دستگیری معترضان به کشتار سیاه پوستان در شهر فرگوسن آمریکا می افتد !

مدیر عامل فیس بوک اعلام کرده که پس از مدت کوتاهی می توان به موارد مورد علاقه کاربران فیس بوک پی برد.

با اینکار تصمیم گیری ماموران پلیس آمریکا براساس هوی و حوس و یا تراوشات ذهنی یک فرد صورت می گیرد و با زیرنظر گرفتن شخصی ترین مسائل مردم مانند یک پرستار همیشه مراقب رفتارهای شهروندان خود هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.