تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات اپلیکیشن‌های سرگرمی از کاربران

اپلیکیشن‌ها در همان اول کار پس از نصب در گوشی‌ها شروع به جمع‌آوری اطلاعات سیم کارت کاربر از جمله تمامی شماره تماس دوستان و همچنین PIN موبایل و حتی تماس‌های گرفته شده (Call History) کاربر می‌کنند.

اپلیکیشنی را دوست دارید و می‌خواهید بر روی گوشی‌تان دانلود کنید و از آن لذت ببرید؛ فرقی هم نمی‌کند بازی باشد یا سرگرمی‌های دیگر. اما این ذوق شما به استفاده از اپلیکیشن‌های به نظر جذاب، به قدری خطرناک است که اگر روزی بفهمید همه اطلاعات شما برداشته شده و چه استفاده‌هایی از آنها می‌شود، شوکه خواهید شد.

تکنـــــــــــــــازدانلود: اخیرا کمپانی امنیت اینترنت Symantec در تحقیقی متوجه شده حفظ و امنیت اطلاعات شخصی برای کاربران اینترنت مهم است اما بالاخره روزی تسلیم شده و دانسته یا ندانسته اطلاعات‌شان را در خطر دسترسی قرار می‌دهند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌های همراهش نصب می‌کند؛ خصوصا آنهایی که رایگان هستند.

Symantec با استفاده از نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود به نام Norton Mobile توانست دریابد بیشتر اپلیکشین‌ها اطلاعات PII کاربر را به دست می‌آورند. PII همان اطلاعات قابل تشخیص هویت شخصی افراد است که نام کامل آن Personal Identifiable Information می‌باشد.

این شرکت امنیتی می‌گوید روی ۱۵ میلیون اپلیکیشن اندروید آزمایشات گوناگون انجام داده و به این نتیجه رسیده است.

Symantec با استفاده از نرم‌افزار Norton Mobile Security خود به کاربرانش در مورد جرئیات این مشکل هشدار داده و به آنها توصیه کرده که در انتخاب اپلیکیشن در فروشگاه‌های آنلاین دقت زیادی کنند.

norton جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات اپلیکیشن‌های سرگرمی از کاربران

بنا بر تحقیقات سیمانتک، اپلیکیشن‌ها در همان اول کار پس از نصب در گوشی‌ها شروع به جمع‌آوری اطلاعات سیم کارت کاربر از جمله تمامی شماره تماس دوستان و همچنین PIN موبایل و حتی تماس‌های گرفته شده (Call History) کاربر می‌کنند.

این کمپانی امنیتی تاکید می‌کند که همگی کاربران از این دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعاتشان بی خبرند و وقتی هنگام نصب اپلیکیشن از آنها درخواست اجازه برداشت اطلاعات می‌شود، بدون مطالعه Accept کرده و گمان می‌کنند شرایط اپلیکیشن دانلود شده را می‌دانند در صورتی که هیچ شرطی رابا دقت مطالعه نکرده‌اند و از اجازه‌ای که به اپلیکیشن داده‌اند بی‌خبرند.

در واقع کاربران از نصب یک اپلیکیشن برای بازی یا پخش موسیقی و تماشای ویدئو لذت می‌برند اما خبر ندارند که چه خطری متوجه آنها است وقتی اجازه دسترسی به اطلاعات‌شان را با نصب این اپلیکیشن‌ها می‌دهند که از دید کاربر شاید اگر بعدها متوجه شود، یک مشکل جدی و غیرقابل قبول است.

لازم به ذکر است که این تحقیقات تنها بر روی گوشی‌های اندرویدی انجام شده و اجازه آزمایش بر روی سیتم‌عامل‌های IOS اپل و ویندوز داده نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.