تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

خطرناک‌ترین هکرهای دنیا را بشناسید-قسمت پنجم

این هکر خطرناک جهان در سال ۲۰۱۴ به اتهامات مشابه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و در لیست سیاه پلیس فدرال آمریکا(FBI) قرار دارد.

در مطالب گذشته هشت نفر از ۱۰ هکر خطرناک جهان را که در لیست سیاه پلیس فدرال آمریکا قرار دارند، معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم به نفر دوم لیست بپردازیم که از خطرناک‌ترین‌ها در عالم مجازی بوده و به یکی از جنایت‌کاران سایبری معروف است که تهدید بزرگی برای کاربران سراسر دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش تکنـــــــــــازدانلود: دومین هکر خطرناک جهان فردی است به نام میخائیلوویچ بوگاچِو Evgeniy Mokhailovich Bogachev رهبر یک شبکه هکری و نویسنده و منتشر کننده معروف‌ترین ویروس و بدافزار جهان یعنی Gameover Zeus.

بوگاچِو در ۲۲ آگوست ۲۰۱۲به دلیل ارتکاب چندین جرم با نام مستعار Lucky12345 با حکم دادگاه آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت.

وی متهم به کلاهبرداری بانکی از طریق اینترنت و هک کامپیوترها و نیز سرقت اطلاعات و هویت کاربران شده است.

این هکر خطرناک جهان در سال ۲۰۱۴ به اتهامات مشابه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و در لیست سیاه پلیس فدرال آمریکا(FBI) قرار دارد.

 خطرناک‌ترین هکرهای دنیا را بشناسید قسمت پنجم

اما بوگاچِو چگونه کلاهبرداری می‌کرد؟

وی و دستیارانش که در کشورهای بریتانیا، روسیه و اوکراین مستقر بودند، در سال ۲۰۱۱شروع به ارسال ایمیل‌های آلوده به بدافزار کردند و منتظر فیشینگ شدند و خوب انتظارشان هم به ثمر نشست و بسیاری از کاربران وقتی ایمیل‌ها را باز کرده و روی لینک‌ها کلیک می‌کردند، سیستم‌شان به صورت اتوماتیک آلوده به بدافزار هولناک Gameover Zeus می‌شد که این بدافزار قابلیت خواندن کلیه کلیک‌های کاربران را هنگامی که روی کیبورد تایپ می‌کردند، داشت.

game over خطرناک‌ترین هکرهای دنیا را بشناسید قسمت پنجم

به همین خاطر بوگاچِو و دستیارانش توانستند از این طریق حساب بانکی بسیاری از کاربران اینترنت را به سرقت ببرند.

البته بوگاچو از این بدافزار استفاده دیگر هم می‌کرد. وی با رخنه به سیستم قربانی و سرقت اطلاعات حساس کاربر، همه آنها را کدگذاری کرده و سپس از قربانی طلب دریافت پول به ازای پس دادن اطلاعات می‌کرد. قربانی هم که چاره‌ای جز پرداخت پول نداشت، به بوگاچو و هم‌دستانش باج لازم را می‌داد و اطلاعاتش را پس می‌گرفت.

این هکر خطرناک جهان از این راه توانست حدود ۱۰۰میلیون دلار از کاربران اخاذی کند و ده‌ها میلیون دلارش از این مبلغ را توانست به شکل غیرقانونی به بانک‌های خارج از آمریکا منتقل کند.

کشورهای اروپایی و پلیس فدرال آمریکا طی یک عملیات گسترده تلاش کردند بوگاچو را به دام انداخته و دستگیر کنند اما او و هم‌دستانش با وجود همه تلاش‌های بین‌المللی توانستند از دست قانون فرار کرده و همچنان متواری باشند.

آخرین محلی که بوگاچِو دیده شده، جایی در نزدیکی Anapa در روسیه است. وی همچنین خانه‌ای در Krasnodar در روسیه دارد و همچنان به سواحل دریای سیاه آزادانه سفر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.