تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

۸۵ درصد از وب‌سایت‌های جعلی متعلق به هکرها و کلاهبرداران چینی

شرکت‌های ثبت دامنه و طراحی وب‌سایت‌ چینی هم جزو بدترین‌ها بودند و از هر ۱۰ کمپانی ثبت دامنه (Domain) در چین ۹ سایت مخصوص کلاهبرداری و متخصص در فیشینگ phishing بودند!

گروه ویژه ضد فیشینگ در گزارش تازه خود اعلام کرد، پشت ۸۵ درصد از وب‌سایت‌های جعلی، هکرها و کلاهبرداران چینی هستند که اطلاعات کاربران اینترنت را در سراسر جهان به سرقت می‌برند.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: براساس گزارش شش ماهه دوم سال گروه ویژه ضد فیشینگ (APWG) از ۲۲هزار و ۹۷۶ دامنه اینترنتی (Domain) آلوده به بدافزار و ویروس که در فضای مجازی راه‌اندازی شده‌اند، ۱۹هزار سایت در چین ثبت شده‌اند.

حدود ۶۰ هزار وب‌سایت در نیمه اول سال ۲۰۱۴ هک شده‌اند که همگی از جمله موارد سرقت اطلاعات شخصی و کارت‌های بانکی قربانیان بوده‌اند.

حتی شرکت‌های ثبت دامنه و طراحی وب‌سایت‌ چینی هم جزو بدترین‌ها بودند و از هر ۱۰ کمپانی ثبت دامنه (Domain) در چین ۹ سایت مخصوص کلاهبرداری و متخصص در فیشینگ phishing بودند.

بنا بر این گزارش، حدود ۲۰ درصد از این حملات فیشینگ از طریق نقص و آسیب‌پذیری در سیستم خدماتی شرکت‌های ارائه دهنده فضای اینترنت (Hosting) صورت گرفته است.

بیشترین وب‌سایت‌های فیشینگ در دات کام (.com) با رقمی حدود ۵۱ درصد فعالیت داشته و شرکت اپل از جمله کمپانی‌های بزرگ جهان است که در سال جاری بالاترین حملات فیشینگ را متحمل شده است. PayPal پس از اپل دومین شرکت قربانی فیشینگ است.

با وجود برخی تلاش‌ها در مقابله با وب‌سایت‌های فیشینگ، اما بهبودی برای توقف فعالیت هکرها حاصل نشده و آنطور که در گزارش گروه ویژه ضد فیشینگ آمده، فعالیت سایت‌های فیشینگ به ۳۲ساعت رسیده در حالی که متوسط آن ۹ ساعت بوده و به همین دلیل روند فعالیت هکرها در سایت‌های تقلبی‌شان نه تنها کاهش نداشته بلکه با وجود همه اقدامات پیشگیرانه‌ای که علیه آنها انجام شده، افزایش هم داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.