تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تشکیل دایره ۱۲۱ در اداره‌کل تجسس کره‌شمالی برای حملات‌سایبری و جذب هکر

خبرگزاری رویترز در یک ویژه‌نامه بسیار جالب، به افشاگری در رابطه با وجود بخشی به نام دایره ۱۲۱ می‌پردازد. به گفته پناهندگان سیاسی، اغلب متخصصان و کارشناسان کامپیوتر کشور به استخدام این واحد درآمده‌اند…

در حالیکه دسترسی به اینترنت برای توده مردم در کره‌ی شمالی به شدت کنترل می‌شود، تخصص در وب و شبکه‌های کامپیوتری برای برخی دیگر بصورت یک امکان ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تکنـــــــــــــازدانلود: کره شمالی کشوری که به اهداف بلند هسته‌ای و دشمنی با آمریکا شهرت داشته و برخی رهبران کره جنوبی را هم کنترل می‌کند را باید سرزمینی دانست که در آن اغلب طبقه اجتماعی افراد تعیین‌کننده موقعیت آنها در زندگی است.

براساس نظریه‌ی «سونگبون»، که در کره‌ی شمالی اعمال می‌شود، ارزش اجتماعی هر فرد وابسته به شجره‌نامه اوست. به‌عنوان مثال، لازمه پذیرش در دانشگاه‌های سطح بالایی چون کیم ایلسونگ، نه تنها داشتن نمرات عالی و عدم سوء پیشینه است، بلکه داشتن سابقه خانوادگی قابل قبول نیز از الزامات است. موفق شدن یک دانشجو نیز می‌تواند باعث ارتقاء سونگبون خانوادگی او گردد.

اما علی‌رغم انزوای خودخواسته کره شمالی، این کشور به شدت نیازمند دانش و تکنولوژی غرب، به ویژه در زمینه مدیریت محیط زیست، کشاورزی و تولید است.  هنوز دانشگاه علوم و تحقیقات پیونگ یانگ تحت سرمایه‌گذاری غرب بوده و یکی از محدود مؤسساتی است که در آن مدرسان غربی اجازه تدریس دارند.

 تشکیل دایره 121 در اداره‌کل تجسس کره‌شمالی برای حملات‌سایبری و جذب هکر

کیم جونگ اون، منابع خود را صرف سرمایه‌گذاری عظیمی را روی نسل دیگری از تسلیحات جنگی یعنی علوم کامپیوتر و هک متمرکز کرده است. در حالیکه دسترسی به اینترنت برای توده مردم در این کشور به شدت کنترل می‌شود، تخصص در وب و شبکه‌های کامپیوتری برای برخی دیگر به‌صورت یک امکان ویژه در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری رویترز در یک ویژه‌نامه بسیار جالب، به افشاگری در رابطه با وجود بخشی به نام دایره ۱۲۱ می‌پردازد. به گفته پناهندگان سیاسی، اغلب متخصصان و کارشناسان کامپیوتر کشور به استخدام این واحد درآمده‌اند، که در واقع بخشی از اداره کل تجسس این کشور می‌باشد. تمرکز این دایره روی جاسوسی است اما نه از نوع سرک کشیدن به زندگی مردم برای حفظ کنترل بلکه فراتر از آن. این دایره خود را وقف نظارت دقیق بر قدرت‌های خارجی کرده است.

بر اساس منابع رویترز، این آژانس همچنین با هدف ایجاد اختلال در امور «دشمن»، به سفارش پیونگ یانگ و با پشتیبانی دولت، در امر هک کردن نیز دست دارد. برای درک اهداف بالقوه این آژانس، کافی است سری به وب‌سایت خبری وابسته به دولت کره شمالی،DPRK بزنید. اگرچه کره جنوبی به دلیل بودن در وضعیت جنگی با کره شمالی اغلب در رأس حملات این کشور قرار دارد، نفرت آشکار کره شمالی نسبت به آمریکا باعث شده که آمریکا در رابطه با حمله اخیر به شبکه‌های سونی به این کشور ظنین گردد.

سیستم‌های داخلی سونی ماه گذشته هک شدند که این امر منجر به انتشار آنلاین اطلاعات حساسی در مورد کارکنان و پیمانکاران این شرکت شد. این اطلاعات از فتوکپی پاسپورت تا رمز عبور و اسناد داخلی را شامل می‌شد و هر روز آسیب‌های بیشتری نیز آشکار می‌گردد. به نظر می‌رسد که این عملیات توسط گروه هکری به نام «حافظان صلح» برنامه‌ریزی شده باشد، اما کره شمالی به‌طور خاص تحت بررسی موشکافانه است.

anonymous north korea تشکیل دایره 121 در اداره‌کل تجسس کره‌شمالی برای حملات‌سایبری و جذب هکر

در واقع تقصیر این مسأله ممکن است به عهده فیلمی به نام «مصاحبه» باشد که در داستان آن دو خبرنگار به منظور کشتن کیم جونگ اون به استخدام سازمان سیا درمی‌آیند. این فیلم باعث شد شکایتی از سوی مقامات رسمی کره شمالی به سازمان ملل متحد ارایه شود، که البته این شکایت توسط این سازمان به رسمیت شناخته نشد. سپس کره شمالی این فیلم را «اعلان جنگ» خواند. لازم به ذکر است که دولت کره‌ی شمالی این عبارت را به‌کرات علیه کره جنوبی و آمریکا بکار می‌برد ولی چنین تهدیدی تاکنون عملی نشده است. علاوه بر این، مقامات رسمی کره شمالی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود یا عدم وجود حملات سایبری عبارت موهوم «صبرکنید تا ببینید» را بکار بردند.

به گفته جانگ سه یول، یک عضو سابق دانشکده علوم کامپیوتر ارتش کره شمالی، دایره ۱۲۱ اعضای خود را از بین جوانان ۱۷ ساله انتخاب می‌کند. مقصد این دانشجوها در واقع «دانشگاه اتوماسیون» است و پس از ۵ سال مطالعه در کمپ پیونگ یانگ فارغ-التحصیل شده و به دایره ۱۲۱ می‌پیوندند. از میان هر ۲۵۰۰ متقاضی، یکصد نفر برای این موقعیت پذیرفته می‌شوند که تعداد متقاضیان نشان از مطلوبیت این جایگاه دارد. تقریباَ ۱۸۰۰ هکر در استخدام این واحد هستند که کمپین‌هایی را تحت لوای آنچه که در دولت «جنگ مخفی» خوانده می‌شود، هدایت می‌کنند.

130425 674385 kim jong un تشکیل دایره 121 در اداره‌کل تجسس کره‌شمالی برای حملات‌سایبری و جذب هکر

این واحد همچنین دارای گروه‌های خارجی نیز هست که یکی از دوستان جانگ سه یول در یکی از آنها مشغول به کار است و با استفاده از درآمد ناشی از آن توانسته یک آپارتمان بزرگ در منطقه‌ای مجلل در پیونگ یانگ خریداری کند. ورود به پیونگ یانگ به‌عنوان تنها شهری که توریست خارجی داشته و آراسته است بسیار مورد علاقه بوده و افراد نادری از سوی حزب حاکم اجازه ورود به آن را کسب می‌کنند. در واقع در کره شمالی یک هکر رسماَ کارمند یک شرکت تجاری محسوب می‌شود.

بنا به گفته جانگ «هیچکس نمی‌داند که آیا شرکتش مشغول به یک تجارت معمولی است یا خیر. به همین دلیل است که آنچه که انجام می‌دهند ترسناک است. دوست من که اهل یک منطقه روستایی است توانست همه خانواده خود را به پیونگ یانگ بیاورد. کره شمالی انگیزه بسیار بالایی برای کارشناسان سایبری دارد و در واقع این افراد در پیونگ یانگ بسیار ثروتمند هستند.»


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.