تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سوءاستفاده سارقان آنلاین بانکی از شبکه تور Tor

به نظر می‌رسد ساده‌ترین کار این باشد که کاربرانی که از طریق شبکه تور به بانک وصل شده‌اند، بلاک شوند اما موضوع به این سادگی‌ها نیست و سارقان ابزارهای دیگری در کنار تور دارند تا خود را پنهان کنند.

در ده سال گذشته، اکثر سارقان آنلاین بانکی از شبکه تور Tor استفاده کرده‌اند تا نا‌شناس باقی بمانند.

تکنــــــــــــــازدانلود: وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی که در زمینه سرقت‌های بانکی منتشر کرده اعلام نمود که اکثر سارقان از ابزار تور برای پنهان ماندن استفاده کرده‌اند.

گزارشی محرمانه توضیح می‌دهد که با هشدار دادن به بانک‌ها و اعلام استفاده از آی پی‌های شبکه تور، امکان جلوگیری از این سرقت‌ها وجود داشت: «تحلیل مدارک نشان می‌دهد که تعداد بسیار کمی از بانک‌ها متوجه می‌شدند که کاربر در حال استفاده از شبکه تور است و فعالیت او به کار مجرمانه مربوط می‌شود. آمار این نوع کاربران که از تور استفاده می‌کردند ناگهان به سرعت افزایش یافت. تحلیل ۶۰۴۸ آدرس آی پی نشان داد که اگر بانک‌ها متوجه می‌شدند که اتصال به بانک از طریق تور انجام شده است، می‌توانستند جلوی سرقت را بگیرند».

به نظر می‌رسد ساده‌ترین کار این باشد که کاربرانی که از طریق شبکه تور به بانک وصل شده‌اند، بلاک شوند اما موضوع به این سادگی‌ها نیست و سارقان ابزارهای دیگری در کنار تور دارند تا خود را پنهان کنند. همچنین این کار باعث لطمه خوردن حریم خصوصی و نارضایتی مشتریان واقعی خواهد شد. هرچند به عنوان مثال در حال حاضر افرادی که از طریق تور قصد ویرایش مطالب ویکیپدیا را دارند نمی‌توانند این کار را انجام دهند و گوگل نیز آی پی‌های جستجوگر از طریق تور را مجبور به پاسخ به سوالات امنیتی می‌کند.

در واقع برخی از کارشاسان معتقدند که اگر با تور مانند یک دشمن برخورد کنید فقط کاربران واقعی آن ضربه خواهند خورد چرا که سارقان و تبهکاران راه‌های دیگری پیش روی خود دارند. اگر هم با خوش بینی و بی‌تفاوتی با آن برخورد شود، سارقان ‌‌نهایت سوء استفاده را از آن می‌کنند. در واقع این موضوع هنوز برای مسئولان اقتصادی و امنیتی حل نشده است و باید به فکر چاره برای حل این مشکل باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.