تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هشدار ! بدافزارها در کمین محصولات اپل

بهترین روش مقابله توجه به توصیه‌هایی است که شرکت اپل در این زمینه برای کاربران عرضه می‌کند.

کاربران محصولات اپل این روزها باید بیشتر حواسشان به بد‌افزارهایی باشد که برای این محصولات طراحی شده است، و بهترین روش مقابله توجه به توصیه‌هایی است که شرکت اپل در این زمینه برای کاربران عرضه می‌کند.

واکنش اپل بعد از ظهور بد‌افزار “Mosque Attack” این بود :

تکنــــــــــــازدانلود:ما سیستم‌عامل‌های “iOS” و” OS X” را با امنیت طراحی کرده‌ایم تا از کاربران محافظت کنیم و قبل از نصب هر بدافزاری به آن‌ها اخطار بدهیم. تا به حال گزارشی دریافت نکرده‌ایم که کاربران ما از این آسیب‌پذیری مشکلی برایشان پیش آمده باشد. ما کاربران خود را تشویق می‌کنیم که فقط از منابع معتبر مثل اپ استور اقدام به دانلود و نصب نرم‌افزار کنند و در هنگام دانلود اپ‌ها به اخطارها توجه کنند.

بد‌افزار “Mosque Attack”، به این صورت عمل می‌کند که شما ایمیلی را دریافت می‌کنید تحت عنوان اینکه یکی از اپلیکیشن‌های مصرفی‌تان به‌روز رسانی شده و شما می‌توانید نسخه به‌روزرسانی را از لینک زیر دریافت کنید، این آدرس در ظاهر از شرکت اپل است و اگر بر روی آن لینک کلیک کنید، وارد سایتی می‌شوید که می‌توانید اپلیکیشن را به‌روز رسانی کنید، در صورت دانلود آن، یک بدافزار در قالب آن اپلیکیشن که دانلود یا به‌روز رسانی کرده‌اید بر روی سیستم شما نصب می‌شود، درواقع محتوای اپلیکیشن را با اطلاعات نا امن و خطرناک جایگزین وسیستم شما را آلوده می‌کند و همچنین اطلاعات شخصی شما هم به خطر می‌اندازد. چون لینک دانلود این بد‌افزار خارج از اپل استور است، اپل هیچ‌گونه کنترلی بر آن ندارد.

چندی پیش هم بد‌افزار”WireLurker” منتشر شده بود که قادر بود از طریق یو‌اس‌بی سیستم شما را آلوده کند. این بد‌افزارها در صورتی می‌توانند سیستم شما را آلوده کنند و به آن اسیب برسانند که توسط خود شما بر روی دستگاه‌هاتان نصب شوند. همان طورهم که همیشه اپل توصیه می‌کند، بهتر است برنامه و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را فقط و فقط از اپل‌استور دانلود و به‌روزرسانی کنید و ازاستفاده از منابع نامعتبر برای دانلود و به‌روز رسانی اپلیکیشن‌ها جدا خوداری کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.