تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ماجرای من و اسنودن (ناگفته‌هایی از جزئیات پروژه افشاگری‌های اسنودن)

اسنودن با هوشمندی از می‌کا می‌خواهد تا اثر انگشت کلید عمومی پوآتراس را علنا در تویی‌تر منتشر کند تا جلوی هرگونه حمله مرد میانی گرفته شود …

می‌کا لی (Michah Lee) می‌گوید در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۳ کسی به من ایمیل جالبی زد. ایمیل رمزگذاری شده بود و مشخص بود که یک کار‌شناس امنیت دیجیتال آن را فرستاده است.

تکنــــــــــــــازدانلود: آن فرد در ایمیل از من درخواست کرده بود تا اطلاعات ارتباطی مستندساز مشهور، لارا پوآتراس را در اختیار او قرار دهم.

«ادوارد اسنودن در تلاش بود تا با پوآتراس تماس بگیرد اما راهی برای این ارتباط نداشت. او تلاش کرد تا کلید عمومی او را از طریق دیگران پیدا کند و به همین خاطر مجبور بود با کسانی تماس بگیرد که از رمزگذاری استفاده می‌کنند تا تماس‌های او لو نرود».

می‌کا لی در واقع‌‌ همان کسی بود که اسنودن با او تماس می‌گیرد ولی بعد‌ها از او تقاضا می‌کند تا با او همکاری گسترده‌تری کند. می‌کا لی بعد از مدت‌ها تصمیم می‌گیرد نقش پنهانی خود را در پروژه افشاگری‌های اسنودن توضیح دهد. و دراین باره می‌نویسد. می‌کا لی در تاریخ دریافت ایمیل از اسنودن یک تکنولوژیست در بنیاد مرز الکترونیک بود و گزینه مناسبی برای اسنودن به شمار می‌رفت.

می‌کا توضیح می‌دهد که ایمیل اسنودن (که آن موقع نمی‌دانسته است که اسنودن فرستنده ایمیل است) را به سرعت به پوآتراس می‌فرستد و پوآتراس هم ایمیل و اطلاعات تماس خود را در اختیار می‌کا قرار می‌دهد. اما مشکل اصلی اینجا پیش می‌آید که حتی اسنودن نیز فراموش می‌کند در ایمیل خود کلید عمومی خود را به می‌کا بدهد و بنابراین می‌کا نمی‌تواند جواب امن و رمزگذاری شده‌ای به او بدهد.

می‌کا توضیح نمی‌دهد که چگونه کلید اسنودن را پیدا می‌کند اما به سرعت اسنودن و پوآتراس را در ارتباط با هم قرار می‌دهد. پوآتراس نیز در کاری هوشمندانه ایمیل نا‌شناس جدیدی می‌سازد و با استفاده از رمزگذاری «GPG» و شبکه تور با اسنودن در ارتباط قرار می‌گیرد.

با تمام این توصیفات، همیشه حتی در همین سطح از محافظه کاری و دقت، باز هم ممکن است اشتباه رخ دهد و امنیت دود شده و به هوا رود. بعید نبود که سیستم یکی از دو طرف هک شده و مورد سرقت دیجیتالی قرار بگیرد. یا اینکه از طریق حمله مرد میانی دو طرف خیال کنند که در حال برقراری ارتباط امن هستند.

اما اسنودن با هوشمندی از می‌کا می‌خواهد تا اثر انگشت کلید عمومی پوآتراس را علنا در تویی‌تر منتشر کند تا جلوی هرگونه حمله مرد میانی گرفته شود و نهادهای امنیتی در برابر شفافیت و عمل انجام شده قرار گرفته و نتوانند حمله‌های مرد میانی را صورت دهند.

در حرکتی بعد، اسنودن از می‌کا می‌خواهد تا گرین والد (Greenwald)، وکیل و روزنامه نگار آمریکایی، رمزنگاری و ارتباط امن را یاد بگیرد. می‌کا نیز بدون اینکه بداند چرا، به سختی و بعد از مدت‌ها تلاش موفق می‌شود تا استفاده از «OTR» را که از GPG نیز ساده‌تر است به گرین والد یاد بدهد.

می‌کا توضیح می‌دهد که مدتی بعد پوآتراس ایمیل جالبی به او می‌زند و از او می‌خواهد تا در برقراری ارتباط امن به گرین والد کمک کند. البته می‌کا توضیح می‌دهد که پوآتراس هیچ اطلاعاتی به او نمی‌دهد و او نیز سوالی نمی‌پرسد چرا که اولین اصل کار مخفیانه این است که یک راز را فقط با کسانی در میان بگذارید که واقعا قرار است کمکی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.