تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

Xiaomi سومین فروشنده اسمارتفون در جهان متهم به جاسوسی از کاربران

اخیرا دو مدل Mi3 و RedMi 1S ان که در مجموع ۹۰۰۰۰ اسمارتفون بوده در عرض فقط ۱۲ ثانیه بفروش رسیده اند.

Xiaomi سومین فروشنده اسمارتفون در جهان در حالیکه مخفیانه داده های شخصی کاربران شامل IMEI, شماره تلفن و پیامهای متنی نیز میشود را به سرورهای وب در پکن ارسال میکرده غافلگیر شده است.

تکنـــــــــــــازدانلود: ,این موضوع باعث پرسش ها و نگرانی هائی در بسیاری از کشورها بخصوص هندوستان و سنگاپور و تایوان شده است. نیروی هوائی هندوستان که یکی از مهمترین مراکز این کشور, به کارمندان خود هشدار داده و گفته است که داده های شخصی انان به سرورهائی در چین ارسال میگردند و رسما از انان خواسته تا به دلیل خطر امنیتی بسیار مهم از استفاده از اسمارتفون های Xiaomi بپرهیزند.

و اما دولت تایوان نیز ابراز نگرانی مشابهی کرده و در تایوان تحقیقاتی در مورد Xiaomi به اتهام تولید خطر برای امنیت سایبری انجام داده و در ماه گذشته دولت تایوان تصمیم گرفت که به دلیل جنجال های بسیار فعالیت این شرکت را در تایوان ممنوع کند.

و اما در خصوص فروشهای Xiaomi باید گفت که اخیرا دو مدل Mi3 و RedMi 1S ان که در مجموع ۹۰۰۰۰ اسمارتفون بوده در عرض فقط ۱۲ ثانیه بفروش رسیده اند.

این مارک که فقط در اسیا توزیع و فروخته میشود بزودی میتواند باعث نگرانی ستارگان این بازار گردد بخصوص که فعالیتهایش را فقط از سال ۲۰۱۱ اغاز کرده است.

پنج درصد اسمارتفونهای فروخته شده در جهان متعلق به Xiaomi میباشد که بعد از لنوو با ۵٫۲ درصد و ال جی با ۵٫۱ درصد و اپل با ۱۲ درصد و سامسونگ با ۲۳٫۸ درصد قرار دارد. این برند که در سال گذشته هنوز زیاد شناخته شده نبود و هر چند که محصولاتش فقط در اسیا فروخته میشوند اما نام و چهره ای پر افتخار برای خود در جهان کسب کرده است.

IMAG0213 Xiaomi سومین فروشنده اسمارتفون در جهان متهم به جاسوسی از کاربران

Xiaomi حتی Hugo Barra که رهبری توسعه اندروید گوگل را داشته را بعنوان مدیر عامل فعالیتهای بین المللی خود استخدام کرده است و البته حتی ریاست این شرکت راLin Bin به عهده دارد که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در نزد گوگل کار میکرده است.

یک کارشناس امنیت مستقل تایوانی خبر بد دیگری برای Xiaomi چینی دارد. او مدعی است که یک اسیب پذیری زرودی روی سایت رسمی این شرکت یافته و توانسته اطلاعات شناسائی میلیون ها اکانت مشتریان Xiaomi و لاگ های کامل سرورهای انرا به دست اورد. به گزارش ترفندستان, این محقق امنیت تصمیم دارد در بزرگترین کنفرانس هکینگ اسیا یعنی Ground Zero Summit (G0S) 2014 این اسیب پذیری زرودی و جزئیات تحقیقات خود را فاش سازد. کنفرانس وی تحت عنوان “Privacy-Alert: Exposing China-based XIAOMI Mobiles” خواهد بود.

وی طی کنفرانس خود نشان خواهد داد که چگونه اسمارتفون های Xiaomi داده های شخصی کاربران را به سرورهای چینی ارسال کرده اند. او همچنین تصمیم دارد که لاگ های سرورها و همچنین نیمی از اکانت کاربران که با استفاده از اسیب پذیری زرودی در سرورهای Xiaomi بدست امده که شامل ایمیل ها و رمز عبور میلیون ها کاربر این شرکت میشود را منتشر کند.

اما این محقق بعد از اینکه برای کنفرانس در G0S 2014 پذیرفته شد, در اخر همانروز کنفرانس , خود را از لیست کنفرانسها حذف کرد !

برگزار کننده G0S 2014 توضیح داده که این کنفرانس تا زمانیکه Xiaomi انچه که این محقق گفته را بررسی کند, حذف شده چون اسیب پذیری ای که وی اعلام کرده میتواند تا قبل از بررسی Xiaomi توسط هر کسی استفاده شود.

xiaomi logo Xiaomi سومین فروشنده اسمارتفون در جهان متهم به جاسوسی از کاربران

اما Xiaomi نیز به کاربران اسمارتفون های خود هشدار داده و گفته است که داده های انان که شامل شماره تلفن و ادرس ایمیل و اطلاعات اکانت انها است در خطر بوده و میتوان از راه دور مکان انها را یافته و داده های انان را پاک کرده و یا اسمارتفون انها را قفل کرد و از انها خواسته تا به سرویسهای Mi-Cloud, Mi Talk, MIUI Forum, Mi Market و غیره رجوع کرده و رمز عبور انها را تغییر دهند. همچنین اعلام کرده که تصمیم دارد مرکز داده هائی در هند و دور از سرورهای پکن ایجاد کند چون در انجا داده ها ایمن تر خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.