تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

خسارت بزرگ کارمندان به شرکت‌ها بابت فراموش کردن پسورد

این تحقیق از آمارها نتیجه گرفته که کاربران در استفاده از پسورد بسیار ضعیف عمل می‌کنند و ۲۵ درصد کاربران همیشه از یک رمزعبور استفاده کرده و …

یک تحقیق بر روی ۲ هزار نفر در آمریکا و انگلیس نشان می‌دهد که شرکت‌ها به دلیل مشکلات مختلفی که کارمندان‌ با پسوردهای‍شان هنگام کار برخورد می‌کنند، برای هر کارمند حدود ۴۲۰ دلار بهره‌وری از دست می‌دهند و اگر یک کمپانی دارای ۵۰۰ کارمند باشد، در حدود ۲۰۰ هزار دلار خسارت ناشی از مشکلات رمزعبور به شرکت‌ها وارد می‌شود.

به گزارش تکنـــــــــــازدانلود: این تحقیق و نظرسنجی که توسط کمپانی Widmeyer و با حمایت مالی Certify انجام شده، نشان می‌دهد حدود ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان به سؤالات، از گوشی‌های شخصی همراه خود برای کارهای مربوط به محل کارشان استفاده می‌کنند و بیشتر از یک‌سوم آنها اعتراف کردند که بر روی گوشی‌های‌شان از پسورد استفاده نمی‌کنند در حالی که ایمیل‌ها یا اسناد محرمانه شرکت و اطلاعات مربوط به مشتریان را در گوشی‌های همراه خود نگهداری می‌کنند.

تام کمپ رئیس کمپانی Certify در این‌باره گفت: «فکر کنم خیلی‌ها با من هم‌نظر هستند که این‌روزها پسوردها دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند و واقعا شوک‌آور است وقتی می‌بینیم مشکلات ناشی از پسوردها چقدر برای شرکت‌ها هزینه‌بر شده است

وی ادامه داد: «به گمانم دیگر وقتش رسیده که پسورد برای همیشه کنار گذاشته شود

به گزارشeSecurity planet، در این نظر سنجی، ۳۰ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که روزانه در حدود ۱۰ بار از پسورد استفاده می‌کنند و همین میزان درصد هم اعتراف کردند که به دلیل فراموش کردن پسورد، نمی‌توانند وارد حساب‌های کاربری‌شان شوند.

بنا بر این تحقیق کارشناسان معتقدند کاربران اینترنت تعداد متنوع پروفایل و حساب‌های کاربری را که استفاده می‌کنند، دست کم می‌گیرند؛ چراکه دو-سوم افراد مورد تحقیق اعلام کرده‌اند حداقل ۱۰ پروفایل با اسم کاربری و رمز عبور دارند و بیش از یک‌سوم پاسخ‌دهندگان نیز اظهار داشته‌اند هر هفته یک پروفایل جدید برای خود در فضای مجازی ایجاد می‌کنند.

این تحقیق از آمارها نتیجه گرفته که کاربران در استفاده از پسورد بسیار ضعیف عمل می‌کنند و ۲۵ درصد کاربران همیشه از یک رمزعبور استفاده کرده و ۲۵ درصد دیگر افراد همیشه از یک سری حروف و اعداد مشابه برای رمزگذاری بهره می‌برند در حالی که کمتر از ۲۵ درصد هم از اطلاعات شخصی خود برای پسوردگذاری استفاده می‌کنند.

اما در این تحقیق عده‌ای هم بر این باورند که پسوردهایشان بسیار ایمن است. ۱۵درصد کاربران در انگلیس و ۱۲ درصد در آمریکا معتقدند از کلمه عبور قدرتمند استفاده می‌کنند و مشکلی با پسوردگذاری ندارند.

رئیس کمپانی Certify در پایان اظهار داشت: «نتایج این تحقیق و نظرسنجی نشان می‌دهد که می‌بایست راه حل های جدید و قوی‌تری برای امنیت به کار برد. به عنوان مثال از فاکتور چندباره برای ورود کاربر به حسابش و نیز سیستم کدگذاری جدید برای وب‌سایت‌های عمومی استفاده کرد.»

شرکت گوگل در این خصوص تاکید کرد: «اگر شما از پسورد و نام کاربری مشابه برای ثبت‌نام وب‌سایت‌ها استفاده کنید و اگر یکی از این وب‌سایتها هک شود، به طور یقین شما بقیه حساب‌هایتان را هم در معرض خطر قرار داده‌اید؛ چون حساب‌ها به راحتی در دسترس هکرها خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.