تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

رمزگذاری iOS و اندروید , امنیت یا کلاهبرداری؟

پیش از این تغییر، اگر گوشی شما گم یا دزدیده می شد، یک کلاهبردار می توانست وارد آن شده و اطلاعات محرمانه شما را بدزدد !

چند هفته پیش اپل و گوگل اعلام کردند که در آخرین نسخه سیستم عامل‌هایشان در گوشی های آی‌فون و اندروید، تمام گوشی به طور پیش‌فرض رمزگذاری می‌شود. اما داستان تازه آغاز شد.

به گزارش تکنــــــــــــــــــــازدانلود: اپل در «iOS 8» و گوگل در اندروید L رمزگذاری را به طور پیشفرض فعال می کنند. در این میان بسیاری از مقام های سیاسی و امنیتی در آمریکا با این حرکت اعلام مخالفت کردند و آن را بیشتر در خدمت تبهکاران و مجرمین خواندند. کار به جایی رسید که یکی از مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا پیشنهاد داد از آنجا که چین احتمالا فروش آیفون های جدید را به خاطر رمزگذاری پیش‌فرض ممنوع می کند، بد نیست که آمریکا هم این کار را انجام دهد.

باید گفت که این تصمیم اپل در درجه نخست در جهت حفظ و ارتقاء کاربران خودش است. پیش از این تغییر، اگر گوشی شما گم یا دزدیده می شد، یک کلاهبردار می توانست وارد آن شده و اطلاعات محرمانه شما را بدزدد. اما در حال حاضر که آن روش نفوذ از کار افتاده است، جای نگرانی برای شما نیست.

در دنیای امروز که موبایل ها حاوی اطلاعات حساس و محرمانه هستند شرکت هایی مانند اپل باید به در برابر کاربرانشان پاسخگو باشند. در واقع امروزه سازندگان گوشی های هوشمند باید مانند سازندگان لپتاپ و کامپیوترهای شخصی مسئله امنیت را جدی گرفته و به آن بپردازند.

متاسفانه در کشورهایی مانند آمریکا، برخی از سیاستمداران این مسئله را به نحوی طرح کرده اند تا افکار عمومی نتیجه نادرستی از این تصمیم عقلانی اپل بگیرد و آن را روشی برای پنهان شدن مجرمین و کلاهبرداران ببیند. متاسفانه در بین مردم عادی نیز برخی از افراد این ایده را قبول کرده اند.

این سیاستمداران تصور می کنند که رمزگذاری به مثابه کلیدی است که می توان آن را در دستان قانون گذاشت و احدی جز قانون نمی تواند از آن استفاده کند. در صورتی که وقتی رمزگذاری به هر حالتی شکننده باشد و قانون بتواند وارد آن شود، این فقط قانون نیست که می تواند این شکنندگی را به نفع خود تمام کند بلکه کلاهبراداران نیز این شکنندگی را مسیری برای سرقت می بینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.