تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

احتمال وقوع قتل‌های اینترنتی تا پایان ۲۰۱۴

دیر IID، گفته است که هنوز گزارشی مبنی بر قتل از طریق اینترنت اعلام نشده است، اما مرگ به واسطه‎ی اینترنت و اخاذی آنلاین که منجر به خودکشی شده است واقعیت دارد.

هنوز گزارشی مبنی بر قتل از طریق اینترنت اعلام نشده است، اما مرگ به واسطه‎ی اینترنت و اخاذی آنلاین که منجر به خودکشی شده است واقعیت دارد.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: یوروپل پلیس اروپا در گزارشی درباره‎ی سواستفاده‎ی تبه‎کاران سایبری از اینترنت برای هدف قرار دادن قربانیان خود هشدار داده است و گفته‌است: «دولت‎ها در حال حاضر آمادگی لازم برای مقابله با تهدید قتل اینترنتی را ندارند». در این ارزیابی، یوروپل گفته است که احتمال آسیب دیدن و مرگ از طریق حملات کامپیوتری به تجهیزات ایمنی و حیاتی شدت یافته است.

همچنین در موردِ ایده‎ی توسعه‎ی خانه‎ها و ماشین‎ها و حتی شهرهای هوشمند، این هشدار داده شده است که عدم حفاظت مناسب از این ابزارها، آن‎ها را در برابر حملات خارجی بسیار آسیب‎پذیر می‎کند.

آنچه دولت‎ها را بیش از پیش نگران کرده است، ظهور فناوری جدیدی به نام اینترنت اشیاست، که از طریق آن، امکان اتصال و کنترل (تقریباً) همه چیز از طریق شبکه‎های کامپیوتری و اینترنت به‌وجود می‎آید.

یوروپل همچنین به گزارش موسسه امنیتی IID آمریکا اشاره می‎کند که پیش بینی کرده است که اولین قتل به واسطه‎ی هک کردن ابزارهای اینترنتی تا پایان سال ۲۰۱۴ اتفاق خواهد افتاد.

IID در گزارش خود درباره‎ی‌ قتل از طریق نفوذ به دستگاه‎های حیاتی، به دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده است که سال گذشته به دلیل نگرانی از احتمال نفوذ به شبکه و ایجاد حمله‎ی قلبی برای وی، تحت عملِ جراحی قرار گرفت تا ارتباط بی‎سیم دستگاه تنظیم‌کننده‌ی ضربان قلب او را قطع کنند.

علاوه بر این، در ماه ژوئن ۲۰۱۳ سازمان غذا و داروی ایالات متحده از شرکت‎های سازنده دستگاه‎های مراقبتی پزشکی خواست تا آسیب‏‎پذیری دستگاه‎های با قابلیتِ اتصال به اینترنت، مانند دستگاه تزریق انسولین که در آن امکان تغییر برنامه‎ریزی و مرگ ناشی از تزریق بیش از حد وجود دارد، را بررسی و شناسایی کنند.

یوروپل همچنین به روش‎های جدید اخاذی و باج‏‏‎گیری از طریقِ ابزارهای متصل به اینترنت نیز اشاره می‎کند، و از شیوه‎هایی مانند گیر انداختن افراد، خارج از ماشین یا خانه‎ی هوشمند خود، برای اخاذی از آنها، نام می‎برد. همین‎طور به این موضوع اشاره دارد که سیستم‎های جدید امنیتی که به صورت فزاینده‎ای بر روی تشخیص هویت از طریق چهره و صدا تکیه دارند، بدون به‎روز رسانی‎های امنیتی در محل، در برابر سواستفاده‎گران آسیب‎پذیر هستند.

به گفته‎ی کارشناسان، با توجه به اتصال ده‎ها میلیارد دستگاه به اینترنت در طی چند دهه‎ی آینده، بوجود آمدن فرصت سواستفاده و خرابکاری از طریق این ابزارها پیش‎بینی می‎شود. به گزارش یوروپل، اینترنت اشیا راه کاملا جدیدی را برای حمله‎های سایبری ایجاد می‎کند و این سازمان اعتقاد دارد که تبه‎کاران در حال حاضر به دنبال راه‎هایی برای سواستفاده از طریق این ابزارها هستند.

چنان‌چه در گزارش یوروپل نیز آمده است، اینترنت اشیا موضوعی اجتناب ناپذیر است و باید انتظار رشد سریعِ ابزارهای هوشمند را داشته باشیم. اما متأسفانه این نکته نیز اجتناب ناپذیر است که بسیاری از این ابزارها، به دلیل اتصال به شبکه‎ها، در برابر مجرمان و تبه‎کاران آسیب‎پذیر خواهند بود.

یکی دیگر از نمونه‎های سواستفاده از آسیب‎پذیری‎های این ابزارها، آزار یک نوزاد توسط یک هکر در تگزاس است. در گزارش این اتفاق آمده است که یک هکر با استفاده از نقص امنیتی توانست به دوربینی که برای نظارت بر کودک استفاده می‎شد، نفوذ کند و برای کودک ایجاد آزار کند.

راد راسموس، مدیر IID، گفته است که هنوز گزارشی مبنی بر قتل از طریق اینترنت اعلام نشده است، اما مرگ به واسطه‎ی اینترنت و اخاذی آنلاین که منجر به خودکشی شده است واقعیت دارد. او همچنین می‎گوید اگر پیش‎بینی قتل آنلاین تا آخر سال میلادی اتفاق نیفتد، قطعاً در چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود.

یوروپل همچنین در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده است که «دستگاه‌هایی که دیگر از طرف تولید کننده پشتیبانی نمی‌شوند و یا آنقدر کوچک هستند که مساله‌ی امنیت در آن‌ها گنجانده نشده است می‌توانند این آسیب‌پذیری را تشدید کنند. علاوه بر این، عدم حضور قانون‌گذاران در فازهای اولیه تولید محصولات نیز می‌تواند باعث فقدان قوانین و مقررات بشود».

همچنین به گفته یوروپل یکی از خطراتی که متخصصان امنیت آن‌ را شناسایی کرده‌اند، دشواری در رفع نقایص امنیتی در دستگاه‌هایی مانند روترهای خانگی است.

Thief of Thieves 600x324 احتمال وقوع قتل‌های اینترنتی تا پایان ۲۰۱۴

آنچه مسلم است، احتمال گسترده شدن دامنه‌ی تبه‌کاری در حوزه‌ی شبکه‌های آنلاین به واسطه‌ی اینترنت اشیا در آینده‌ای نه چندان دور است. چنان‌چه کارشناسان امنیت نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند، هکرها ممکن است هرچیزی، حتی در پارکینگ خانه‌ها، را به دست بگیرند. با گسترده شدن شعاع تبه‌کاری آنلاین، خطر دیگر فقط شامل حال شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ نیست، بلکه به یک قدمی شهروندان عادی نیز رسیده است. آنچه در این گزارش از آن به عنوان قتل آنلاین نام برده شده است نیز فقط برای سیاست‌مداران یا اشخاص بزرگ نیست، بلکه می‌تواند شامل حال شهروندان عادی نیز باشد، مانند همسایه‌ی از همه جا بی‌خبری که قربانی هکر عصبانی‌ای می‌شود که از صدای تلویزیون او ناراضی‌ست.

سؤال اساسی‌ای که باید از سازندگان و توسعه‌دهندگان ابزارهای هوشمند پرسید این است که «با توجه به حیاتی بودن مساله‌ی امنیت در این ابزارها، تا چه حد مساله‌ی آسیب‌پذیری و امنیت در تولید و ارائه‌ی آن‌ها جدی گرفته شده است؟» و «سرعت و مسابقه در ارائه‌ی اولین‌ها تا چه حد باعث نادیده گرفته شدن ضعف‌ها و نقص‌های امنیتی ابزارهای هوشمند می‌شود؟»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.