تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

نقش کلیدی فیس‌بوک در انتخابات آمریکا

فیس‌بوک هر روز در زندگی مردم اثرگذارتر می‌شود و نقش پررنگ‌تری می‌گیرد و کمپین‌های انتخاباتی نیز به خوبی به این مهم آگاهی دارند و حداکثر بهره را از شبکه‌های اجتماعی می‌برند.

شبکه‌های اجتماعی در بین سیاسیون چنان محبوبیت یافته و اثرگذاری‌اش مورد توجه کاندیداهای انتخابات ماه آینده آمریکا قرار گرفته که با لحنی کاملا متفاوت از آنچه که در رسانه‌های تصویری می‌گویند، در فیس‌بوک با استاتوس‌های مثبت و سرشار از امیدواری به آینده، طرفداران خود را ترغیب به شرکت در انتخابات می‌کنند.

تکنــــــــــــــازدانلود: به گزارش واشنگتن پست، با مطالعه جدید بر روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک در خصوص فعالیت نامزدهای انتخابات آتی در آمریکا نشان می‌دهد که سیاسیون از دو نوع برنامه برای فعالیت انتخاباتی در برخورد با رسانه‌های تصویری و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آنها در شبکه‌های تلویزیونی برای جذب حداکثری رای سخنرانی می‌کنند ولی وقتی به فیس‌بوک می‌رسند، تلاش می‌کنند ارتباطی دوطرفه و تعاملی با مخاطبان خود برقرار کنند.

در مطالعه اخیر از ۱۵۰ هزار استاتوسی که نامزدهای انتخابات در فیس‌بوک گذاشته‌اند، بیش از ۱۲ درصد آنها از طرفداران خود برای شرکت در انتخابات دعوت کرده‌اند در حالی که ۱۱ درصد از استاتوس‌ها برای قدردانی از حامیان نامزدها است و ۱۰ درصد هم درخواست کمک برای کمپین انتخاباتی کرده‌اند.

پاتریک رافینی Patrick Ruffini که یکی از مسئولان جمهوریخواه در استراتژی دیجیتالی انتخابات است، در این‌باره می‌گوید: «تبلیغات منفی که در شبکه‌های تلویزیونی مطرح می‌شود، لزوما اهداف اصلی کمپین‌های انتخاباتی را دنبال نمی‌کند و تنها یک جنگ روانی است.»

مسائل و مشکلات فعلی جامعه آمریکا و بحث‌هایی که بر سر آنها در فیس‌بوک مطرح می‌شود، نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی چه نقش مهمی می‌توانند در جذب رای دهندگان ایفا کنند.

به طور مثال سه چهارم پست‌ها در فیس‌بوک در مورد حق ازدواج همجنسگرایان و رعایت حقوق زنان است که توسط نامزدهای دموکرات‌ها مطرح می‌شود. همچنین مسائل اقتصادی و تاثیر وضعیت اقتصادی آمریکا بر مناسبات سیاسی از موضوعاتی است که دموکرات‌ها علاقه زیادی به طرح آنها در شبکه‌های اجتماعی دارند.

در حالی که جمهوریخواهان در پست‌های فیس‌بوک‍‌‌شان بیشتر در مورد سقط جنین و حق استفاده از اسلحه تاکید داشته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که کمپین‌های انتخاباتی از فیس‌بوک برای تحریک و تهییج کردن طرفداران‌شان استفاده می‌کنند تا اینکه بخواهند وقت و انرژی‌شان را صرف تشویق به مشارکت افرادی کنند که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات نگرفته‌اند.

فیس‌بوک در مطالعه جدید خود حتی به موضوعات بیشتری پرداخته و نوشته: «نامزدها با توجه به حوزه انتخابیه‌شان و منطقه‌ای که در آن حضور دارند، موضوعات مربوطه را مطرح می‌کنند. به طور مثال نامزدهای ایالات جنوبی و جنوب غربی آمریکا بیشتر در مورد مهاجرت استاتوس می‌گذارند و ۱۰ درصد پست‌های فیس‌بوک در ایالت آریزونا در مورد مهاجرت است. در حالی که در ایالتی مثل مونتانا، داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی اصلا بحثی درباره مهاجرت در فیس‌بوک صورت نگرفته است.»

فیس‌بوک هر روز در زندگی مردم اثرگذارتر می‌شود و نقش پررنگ‌تری می‌گیرد و کمپین‌های انتخاباتی نیز به خوبی به این مهم آگاهی دارند و حداکثر بهره را از شبکه‌های اجتماعی می‌برند.

fb issues نقش کلیدی فیس‌بوک در انتخابات آمریکا

برخی کارشناسان بر این باورند که این تازه اول راه است و فیس‌بوک در عرصه انتخابات وسیاست نقش بسیار بیشتری ایفا خواهد کرد.

برایان ریچ از حزب دموکرات در خصوص نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات آتی آمریکا می‌گوید: «بزرگترین‌ مجال و فرصت برای نامزدهای انتخابات استفاده درست از فیس‌بوک است تا با شناسایی حامیان خود و رای‌دهندگان، در زمان‌های مناسب، پیام‌های انتخاباتی مناسب ارسال کنند.»

در بخش دیگر گزارش فیس‌بوک به موضوع مشارکت زنان و مردان در مباحث انتباتی آمریکا در فضای مجازی اشاره کرده و نوشته: «مردان بیش از زنان برای نامزدهای انتخابات کامنت می‌گذارند و زنان هم بیشتر مایلند مطالب نامزدها را لایک کنند و کمتر در مباحث شرکت می‌کنند.»

fb engage نقش کلیدی فیس‌بوک در انتخابات آمریکا

بنا بر آمار فیس‌بوک از ۱۵۰ هزار استاتوسی که از طرف نامزدها به اشتراک گذاشته شده، قریب به ۲۰ میلیون کامنت در ۳ ماه گذشته از جانب کاربران گذاشته شده است.

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد و ۴۳۵ صندلی در مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین ۳۳ صندلی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رای گذاشته می‌شود. در ۳۸ ایالت انتخابات فرمانداری و شهرداری برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.