تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آسیب‌پذیری ویندوزهای XP,Vista,7 باعث آلودگی ۵۰۰ هزار کامپیوتر

۷۵ درصد از پانصد هزار پی سی الوده در ایالات متحده امریکا بوده و ۵۲ درصد پی سی های الوده از ویندوز ایکس پی و ۳۹ درصد از ویندوز سون و ۷ درصد از ویندوز ویستا استفاده میکنند.

یک گروه از مجرمین سایبری روسی با پانصد هزار پی سی زامبی موفق به فعال سازی بات نت Qbot شده اند

به گزارش تکنــــــــــــــــــازدانلود: این پی سی های الوده بخصوص در ایالات متحده امریکا و ۵۲ درصد انها سیستم عامل ویندوز ایکس پی دارند. هدف از این بات نت, ربودن اطلاعات بانکی این پی سی های الوده است.

شرکت پروف پوئینت اعلام کرده است که این هکرهای روسی با استفاده از یک اسیب پذیری اصلاح نشده در ویندوز ایکس پی و ویستا و سون موفق به الوده کردن پانصد هزار پی سی که اکثر انها در ایالات متحده هستند شده اند.

محققین پروف پوئینت دریافته اند که منشاء بات نت و سازنده ان یک گروه روسی است و در طول زمان بدون اینکه موجی از حملات انجام دهد تا شرکتهای امنیتی را متوجه خود گرداند, حملاتی انجام میدهد.

Qbot Botnet Sniffs 800 000 Banking Transactions From More Than 500 000 Systems 461374 3 آسیب‌پذیری ویندوزهای XP,Vista,7 باعث آلودگی 500 هزار کامپیوتر

پروف پوئینت اعلام کرده که ۷۵ درصد از پانصد هزار پی سی الوده در ایالات متحده امریکا بوده و ۵۲ درصد پی سی های الوده از ویندوز ایکس پی و ۳۹ درصد از ویندوز سون و ۷ درصد از ویندوز ویستا استفاده میکنند. تعداد پی سی های الوده در بریتانیای کبیر کمتر و حدود پانزده هزار پی سی است.

پروف پوئینت همچنین قید کرده که این گروه هکر با ربودن اطلاعات بانکی پانصد هزار کاربر این پی سی ها پتانسیل کسب منافعی بسیار وسیع را دارد. اما بات نت Qbot تنها به حسابهای بانکی اکتفا نکرده بلکه یا یا حمله به سایتهای وردپرس و یا با تزریق محتوای الوده در نیوزلتر انها این سایتها را نیزدچار مشکل میکند.

Qbot Botnet Sniffs 800 000 Banking Transactions From More Than 500 000 Systems 461374 2 آسیب‌پذیری ویندوزهای XP,Vista,7 باعث آلودگی 500 هزار کامپیوتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.