تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هک و انتشار ۲۰هزار تصویر کاربران اسنپ‌چت

هک و انتشار ۲۰هزار تصویر اسنپ‌چت اپلیکیشنی که مدعی بود تصاویر کاربران ذخیره نمی شود!

بیش از ۲۰۰۰۰۰ تصویر اسنپ چت هک و منتشر شدند.

هکرها با یک حمله گسترده به برنامه همراه اسنپ چت موفق شدند بیش از ۲۰۰ هزار عکس و ویدیوی کاربران برنامه یاد شده را به سرقت ببرند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: از این برنامه برای ارسال عکس ها و ویدیوهایی که بعد از مشاهده بلافاصله حذف می شوند استفاده می شود و لذا بسیاری از کاربران از برنامه یادشده برای ارسال تصاویر و فیلم هایی با محتوای غیراخلاقی استفاده کرده اند.

گروهی که این هک را انجام داده اند, این عملیات خود را “The Snappening” نامیده اند. انان این تصاویر را روی یک سرویس ثالث که گیرندگان تصاویر میتوانند یک کپی انرا ذخیره کنند به دست اورده اند.

این هک یک ارشیو سیزده گیگابایتی است که حاوی حداقل دویست هزار تصویر کاربران اسنپ چت میشود. این ارشیو روی یک فروم منتشر شده است. این در حالی است که اسنپ چت وعده داده بود که تصاویر ارسالی موقتی هستند و دائمی ذخیره نمیشوند و در واقع فقط یکبار میتوان انها را مشاهده کرد.

برخی از عکس ها و فیلم های به سرقت رفته از این طریق در سایت های اینترنتی منتشرشده و برای افرادی که چهره شان در آن ها مشخص است بی آبرویی به بار آورده است. تنها چند هفته پیش هک شدن سرویس آی کلود شرکت اپل موجب نشت تصاویر خصوصی و بعضاً غیراخلاقی بازیگران مشهور هالیوود در فضای مجازی شد.

978x هک و انتشار 20هزار تصویر کاربران اسنپ‌چت

مدیران اسنپ چت گفته اند هکرها با استفاده برنامه ای ثالث که ذخیره سازی عکس ها و ویدیوهای اسنپ چت در حین انتقال آن ها را ممکن می کند دست به این اقدام مجرمانه زده اند. چون در حالت عادی این عکس ها و ویدیوها تنها بعد از چندثانیه نمایش حذف می شوند.

اسنپ چت برنامه اسنپ سیو برای اندروید را متهم به منشاء این هک کرده و گفته که شاید هم اسنپ سیو خود قربانی هک شده است. این برنامه که از گوگل پلی حذف شده را میتوان توسط فایل APK ان برای اندروید نصب نمود. با این برنامه میتوان تصاویر و ویدیوهای ارسالی توسط اسنپ چت را دریافت کرده و تاریخ انقضاء نداشته و میتوان انها را در ارشیوها ذخیره نمود.

از طرفی گفته میشود منشاء این هک بیشتر در رابطه با Snapsaved داتکام میشود که اکنون بسته است. این سایت یک سرویس انلاین برای کانکت شدن به اسنپ چت و ذخیره یک کپی از تمام تصاویر دریافتی را دارد این سایت که ماه ها است بسته شده قید کرده بود : “هیچکس حتی اسنپ چت نمیتواند بداند که شما تصاویر را مشاهده کرده اید.”

نگران کننده تر از همه این است که اسنپ چت توسط کاربرانی بسیار جوان که اکثرا کم سن و سال میباشند برای ارسال تصاویر عریان خود استفاده میشود. انان تصور میکنند که این تصاویر جز گیرنده انها نمیتواند انها را مشاهده کرده و کپی ای از انرا ذخیره کند. انان تصور میکرده اند که با استفاده از اسنپ چت ایمن هستند. اما هر چند اسنپ چت در این میان و بر خلاف اسیب پذیری امنیتی کشف شده در سال ۲۰۱۳ مقصر نیست ولی قولی که داده بود پرسش مسئولیت اخلاقی انرا پیش میاورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.