تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

افزایش پاداش گزارش مشکلات کروم به ۱۵ هزار دلار

گوگل در گزارشی می‌گوید که تاکنون برای ٧٠٠ مورد گزارش مشکل امنیتی در مرورگر کروم جمعا بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار جایزه به افراد پرداخت کرده است.

گوگل برای شناسایی سریع‌تر مشکلات امنیتی مرورگر کروم و ایمن‌تر ساختن آن برای مرور اینترنتی، پاداش نقدی برای کشف و گزارش نقص امنیتی در این مروگر را سه برابر کرده است.

 تکنـــــــــــازدانلود: پرداخت پاداش به کسانی که نقص امنیتی و اشکالات در برنامه‌های مختلف را شناسایی می‌کنند، روش معمولی در دنیای سایبری است. شرکت‌های مختلف بسته به اهمیت و بزرگی مشکل امنیتی کشف شده، مبالغ مختلفی را برای پاداش به کسی که مشکل را گزارش کند پاداش می‌دهند.

این پاداش‌ها گاهی موردی بوده و در جریان یک جشنواره یا مراسم خاص پیشنهاد می‌شود.از این جمله می‌توان به پیشنهاد پاداش ١١٠ هزار دلاری گوگل برای کسی که موفق به هک کروم OS شود در ابتدای سال جاری میلادی در چارچوب برنامه امنیتی کروم Pwnium سال ٢٠١۴ اشاره کرد.

گوگل در گزارشی می‌گوید که تاکنون برای ٧٠٠ مورد گزارش مشکل امنیتی در مرورگر کروم جمعا بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار جایزه به افراد پرداخت کرده است. گوگل در مواردی مبلغ جایزه را به صورت ویژه و خارج از قاعده ثابت خودش پرداخت کرده است و مثلا در یک مورد، ماه گذشته یک جایزه ٣٠ هزار دلاری به یک گزارش خاص از نقص امنیتی جایزه پرداخت کرده است.

خبرهایی نظیر:

- جایزه بزرگ برای هکری که نقص امنیتی اینستاگرام را گزارش کرد
- توییتر به کاشف نقص امنیتی جایزه می‌دهد

گوگل برای اعلام نقص امنیتی تا چند روز پیش یک رنج پرداختی بین ۵٠٠ تا ۵٠٠٠ دلاری داشت که اکنون سقف آن را به ١۵هزار دلار افزایش داده است. برای دریافت سقف جایزه باید نقص امنیتی کشف شده مهم باشد و کاشف نقص بتواند شیوه سواستفاده از آن را هم نشان دهد. جایزه در ارتباط با هر نقص و یا شکاف امنیتی به نخستین شخصی داده خواهد شد که نقص امنیتی را کشف کند.

اگر فکر می‌کنید دانش فنی لازم برای کشف نقائص امنیتی در برنامه‌های کامپیوتری را دارید و اهل هک کردن و درگیر شدن با عواقب حقوقی آن هم نیستید، بهتر است وقت خود را صرف یافتن نقص امنیتی در گوگل کروم کنید و جایزه بگیرید! و نام‌تان را هم در تالار آن‌لاین همکاران امنیتی گوگل ثبت کنید. تاکنون ٧٠٠ نفر پیش از شما از گوگل کم و زیاد جایزه گرفته‌اند و شما هم می‌توانید نفر ٧٠١ام باشید! در این صفحه می‌توانید درباره شرایط و قواعد همکاری با گوگل در این حوزه بیشتر بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.