تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

بررسی قطع شدن اینترنت روسیه در مواقع اضطراری توسط مسکو

روزنامه روسی Vedomosti یاداور شده است که تحمیل کنترل اینترنت روسیه اسان نیست چون برعکس وب چین این شبکه کاملا در شبکه اینترنت جهانی ادغام شده است.

دمتری پیسکوف سخنگوی دولت روسیه, گفته است که مقامات این کشور برای ایمن ساختن اینترنت روسیه در صورت مجازاتهای احتمالی غرب اقداماتی را در نظر گرفته اند. اما او هر گونه قطع اینترنت این کشور ازشبکه اینترنت جهانی را تکذیب کرد.

تکنـــــــــــــازدانلود: او گفت : “مسلما به هیچوجه امکان اینکه روسیه از اینترنت جهان دیسکانکت شود نیست. ما خود را برای اینچنین امکانی اماده نکرده و انرا بررسی هم نمیکنیم. اما این اواخر همکاران ما در ایالات متحده امریکا و اروپا مقدار زیادی غیر قابل پیش بینی بوده اند و ما باید برای هر احتمالاتی اماده باشیم.”

کارشناسان معتقدند که مسکو از تحریمهای اینده احتمالی غرب و اینکه انها روی اینترنت روسیه تاثیر بگذارند نگران است.

میخائیل گورویچ, کارشناس روسی و متخصص مدیا گفته است : “صحبت از دیسکانکت شدن روسیه نیست بلکه اینکه چگونه روسیه در صورت دیسکانکت شدن از اینترنت جهان باید واکنش نشان دهد. این خطری همانند حمله زمینی واقعی است. اما این چنین خطری از جانب غربیان وجود ندارد.”

دمتری پسکوف تائید کرده که مقامات روسی برای ضمانت امنیت روسیه اقداماتی در نظر گرفته اند و این چنین اقداماتی روی اینترنت مرتبا در سطوح مختلف و ادارات دولتی گوناگون بررسی میشود. او معتقد است که اینها فقط برای محافظت اینترنت روسیه در قبال عملیات احتمالی خارج است و همانند تحریمهای اضافی غرب میتواند روی شبکه تاثیر بگذارد.

سخنگوی دولت گفته است : “هویت اصلی مدیر اینترنت جهان شناخته شده است. با توجه به غیر قابل پیش بینی بودنش ما باید به گونه ای که امنیت خود را تضمین کنیم بیاندیشیم”. این اشاره ای روشن به ایالات متحده امریکا است.

روزنامه روسی Vedomosti یاداور شده است که تحمیل کنترل اینترنت روسیه اسان نیست چون برعکس وب چین این شبکه کاملا در شبکه اینترنت جهانی ادغام شده است.

russiankeyboard بررسی قطع شدن اینترنت روسیه در مواقع اضطراری توسط مسکو

اما بلاگر روسی مخالف دولت, Anton Nossik, اطمینان داده است که مقامات روسیه چون نمیتوانند یک اینترنت روسی بسازند مایلند ورود و خروج داده ها به کشور را کنترل کنند.

چند ماه پیش, مقامات روسیه قانونی وضع کردند که تمام شرکتهائی که فعالیتهائی مرتبط با اینترنت دارند, داده های شخصی کاربران روسی را در روسیه میزبانی کنند.

از طرفی قانونی دیگر بلاگرهای روسی را همانند رسانه ها مجبور میسازد تا از صحت اطلاعات منتشر شده اطمینان یافته و انها را به مقامات گزارش دهند.

پاول دوروف, موسس اصلی شبکه اجتماعی روسیه در ماه اوریل این کشور را به دلیل “وضغیتی ناساگار با کسب و کار روی اینترنت” ترک کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.