تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چرا چهارشنبه ١٩ شهریو سرعت اینترنت کمتر از همیشه بود؟

در وب‌سایت‌های همچون توئیتر، موزیلا و Vimeo ، کاربر به جای مواجه با کاهش سرعت در ابتدای باز کردن وب‌سایت، با یک ویجت گردان بارگذاری روبه رو می‌شد ..

شرکت‌های بزرگ فن‌آوری امریکایی در اعتراض به احتمال تصویب قانونی که به ادعای بی طرفی کامل دولت امریکا در قبال اینترنت پایان می‌دهد، روز چهرشنبه سرعت ارائه خدمات و سرویس آن‌لاین خود را کاهش دادند.

تکنـــــــــــازدانلود: اگر روز چهارشنبه ١٩ شهریور، حین استفاده از وب‌سایت شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و یوتیوب احساس کردید صفحات کندتر از حالت معمول بالا می‌آیند، تقصیری متوجه سرویس اینترنت، وای‌فای یا دستگاه شما نبوده است. این روز را از این لحاظ که هزاران وب‌سایت امریکایی در اعتراض به احتمال تصویب قانونی در مورد اینترنت همگام شدند باید روزی تاریخی برای اینترنت خواند.

البته همه سایت‌ها سرعت سرویس خود را کاهش ندادند. در برخی از وب‌سایت‌های پیوسته به این طرح اعتراضی همچون توئیتر، موزیلا و Vimeo که توسط ۶٨ شرکت اینترنتی بزرگ سازماندهی شده است، کاربر به جای مواجه با کاهش سرعت در ابتدای باز کردن وب‌سایت، با یک ویجت گردان بارگذاری روبه رو می‌شد که علامت آشنای اینترنت کم سرعت است و برای ما ایرانی‌ها شکلی زیادی آشنا و البته از فرط تکرار بسیار هم آزار دهنده است.

اما در هر صورت با توجه به سرعت بسیار پائین اینترنت در ایران بعید است در ایران کسی احساس کرده باشد سرویس‌های اینترنتی این وب‌سایت‌های معترض از سابق کندتر بارگذاری می‌شوند.

به گزارش گاردین، این اعتراض اینترنتی نسبت به قانونی در امریکا است که توسط کمیسیون فدرآل ارتباطات FCC پیشنهاد شده است و به باور این شرکت‌ها ناقض اصل بی‌طرفی حکومت در اینترنت است. این قانون به این موضوع می‌پردازد که آیا همه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی باید از یک سرعت اینترنتی مشابه بهره بگیرند و یا باید شرکت‌های مختلف حسب مورد از دو سطح اینترنت پرسرعت و اینترنت معمولی استفاده کنند.

بدین ترتیب در صورت تصویب این قانون، شرکت‌هایی همچون گوگل، یوتیوپ، آمازون و وب‌سایت‌های مشابه آن‌ها که برای ادامه ارائه خدمات‌شان به کاربران به شکل فعلی ناچارند اینترنت پرسرعت فعلی خود را حفظ کنند، باید برای آن هزینه اضافی پرداخت کنند.

اعتراض روز چهارشنبه این شرکت‌های اینترنتی با سه هدف معین صورت گرفت:

۱- آگاه کردن کاربران بی‌طرف نبودن دولت امریکا نسبت به اینترنت

۲- آشنا کردن آن‌ها با این مفهوم و در نهایت همراه کردن مردم با اعتراض خود از طریق امضای طومار برای فشار به دولت امریکا برای متوقف کردن این طرح قانونی.

این حرکت در ذات خود نوعی عقب گرد و برای اینترنت پرسرعت باید پول بیشتری پرداخت شود که همین پول در نهایت از جیب مصرف کننده نهایی پرداخت خواهد شد و همین باعث کنار ماندن کسانی از اینترنت خواهد شد که توان پرداخت این پول اضافه را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.