تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

باج افزاری جدید در کمین شما

کلاهبرداری و اخاذی از این طریق یکی از ساده‌ترین روش‌های مدرن است که روز به روز رشد می‌کنند چرا که برای سرقت نیازی به ریسک بالایی نداشته و از سرقت مسلحانه یک بانک بسیار امن‌تر و بی‌دردسر‌تر است.

چند ماه پیش (اوایل خرداد ماه سال جاری) جامعه جهانی علیه شبکه وسیعی از سارقان و کلاهبرداران اینترنتی بسیج شد تا بتواند باتنت (botnet) مخوفی به نام «Gameover Zeus» یا به اختصار «GoZ» را از کار بیندازد. اما چقدر در این کار موفق شد؟

باتنت چیست؟

باتنت به مجموعه وسیعی از کامپیوترهای شخصی در سرار جهان گفته می‌شود که فرد یا نهادی آن‌ها را آلوده کرده و از این طریق اختیار آن‌ها را به دست گرفته است. اکثر صاحبان این کامپیوتر‌ها هیچ گونه اطلاعی از بازیچه بودن توسط آن فرد یا نهاد ندارند. باتنت‌ها بسیار خطرناک هستند چرا که فرد تبهکار با استفاده از این شبکه عظیم که در اختیار دارد می‌تواند سرقت‌های عظیمی انجام دهد.

چندی پیش، باج افزار (ransomware) خطرناکی به نام «Cryptolocker» در سراسر اینترنت منتشر شد که با رمز کردن و قفل کردن بخش‌هایی از اطلاعات کاربران آلوده شده، آن‌ها را مجبور به پرداخت پول می‌کردند تا فایل‌هایشان را به آن‌ها برگردانند. حدس‌ها درست بود، این باج افزار از‌‌ همان باتنت خطرناک «GoZ» برای این کلاهبرداری استفاده کرده بود.

مبارزه با این باج افزار شدت گرفت و کار‌شناسان موفق شدند تا حد بسیار زیادی آن را از کار انداخته و به کاربران آلوده کمک کنند تا رمز فایل‌هایشان را بشکنند. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود.

تکنـــــــــــازدانلود: دو تحقیق جدید نشان می‌دهند که از هفته گذشته بار دیگر باج افزاری به نام «Cryptowall» که از یک سال پیش به صورت چراغ خاموش فعالیت داشته، در فضای اینترنت در حال انتشار است که دقیقا از‌‌ همان باتنت گفته شده برای کلاهبرداری استفاده می‌کند. بد نیست بدانید این باج افزار طی شش ماه ۶۲۵ هزار سیستم را آلوده کرده است و تنها ۰/۲۷ درصد از کاربران پول درخواست شده را پرداخت کرده‌اند. اما همین مقدار به ظاهر ناچیز، مبلغ ۱/۱ میلیون دلار نصیب این کلاهبرداران کرده است!

Your%20computer%20has%20been%20locked باج افزاری جدید در کمین شما

کلاهبرداری و اخاذی از این طریق یکی از ساده‌ترین روش‌های مدرن است که روز به روز رشد می‌کنند چرا که برای سرقت نیازی به ریسک بالایی نداشته و از سرقت مسلحانه یک بانک بسیار امن‌تر و بی‌دردسر‌تر است. در این روش، فرد آلوده شده می‌فهمد که سیستمش دیگر قابل اعتماد نیست و این برای کلاهبرداران یک نکته منفی محسوب می‌شود. در نتیجه کار‌شناسان پیش بینی می‌کنند که در آینده، باج افزار‌ها تمامی سیستم را قفل خواهند کرد تا کاربر مجبور باشد پول را پرداخت کند نه آنکه از خیر برخی از فایل‌هایش بگذرد.

امنیت سیستم خود را جدی بگیرید و نسبت به آن حساس باشید. از آنتی ویروس‌های مناسب و قوی استفاده کنید و گول لینک‌های جذاب اما آلوده را نخورید تا دچار دردسرهای پرهزینه امروزی نشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.