تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

با شناخت عوامل کاهش سرعت وایرلس,اینترنت خود را سریعتر کنید

امیدواریم با انجام این توصیه‌ها بتوانید از وایرلس بهتر و با سرعت بالاتری لذت ببرید.

اگر احساس می‌کنید سرعت اینترنت وایرلس منزل، پایین‌تر از آن چیزی است که باید باشد، شاید درست حس می‌کنید. شرکت تحقیقاتی «Epitiro» در انگلستان در مطالعه‌ای جدید به این نتیجه رسیده است که افراد حدود ۳۰ درصد سرعت وایرلس خانه را از دست می‌دهند.

تکنـــــــــــازدانلود: شاید شنیده باشید که دستگاه‌هایی مانند مایکرویو، تلفن‌های بی‌سیم و غیره، بر عملکرد وای فای تاثیر می‌گذارند. در این مطلب می‌خواهیم شایعه را از واقعیت جدا کنیم و درباره افت سرعت وای فای توضیح دهیم.

۱. دشمن درجه یک: وای فای همسایه‌ها

باید گفت بزرگ‌ترین منبع تداخل در عملکرد وای فای منزل شما، شبکه وای فای همسایه‌ها است. دلیل آن هم این است که بسیاری از تجهیزات کنونی شبکه‌های وای فای از باند پرترافیک ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. اگر از رو‌تر ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنید و در یک آپارتمان شلوغ ساکن هستید، بدون شک وای فای همسایه‌ها دشمن سرعت وایرلس شما است.

چاره چیست؟

اگر از یک رو‌تر دو باند استفاده کنید که «همزمان» از باند ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز استفاده کند مشکل حل خواهد شد. در واقع باند ۵ گیگاهرتز مثل اتوبان عریضی است که هنوز خیلی‌ها از آن اطلاع ندارند.

دستگاه‌های جدید مانند آیپد، بعضی از تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و لپتاپ‌های تجاری همگی دو باند هستند. درواقع هنگام خرید رو‌تر، معمولا باید به دنبال مدل‌های «N600» باشید.

۲. دستگاه‌های الکترونیک در منزل

آیا مایکرویو و تلفن بی‌سیم باعث افت سرعت وایرلس شما می‌شوند؟ شاید.

مشکل همچنان ترافیک موجود در باند ۲/۴ گیگاهرتز است. هر دستگاهی در منزل که از این باند استفاده کند بر سرعت وای فای شما تاثیر خواهد داشت. مایکرویو و تلفن‌های بی‌سیم نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

راه حل رفع این مشکل نیز چیزی نیست جز اینکه دستگاه‌هایی خریداری کنید که از این باند استفاده نمی‌کنند.

۳. دستگا‌های بلوتوثی

باید گفت در گذشته سیستم بلوتوث و وای فای با هم تداخل داشتند و این باعث مشکل می‌شد اما امروزه این مشکل وجود ندارد و نمی‌توان گفت در اثر بلوتوث سرعت وایرلس کاهش پیدا می‌کند چرا که باید دستگاه‌هایی قدیمی در منزل مورد استفاده باشند که باعث به وجود آمدن مشکل شوند.

۴. انسان‌ها

حتما به خاطر دارید که درصد بالایی از بدن انسان از آب تشکیل شده است. بد نیست بدانید که آب نیز بر سرعت وایرلس تاثیر منفی دارد. اگر در خانه مهمان دارید و افراد زیادی جمع شده‌اند، حتی اگر از اینترنت استفاده نکنند، وجود آن‌ها باعث کاهش سرعت وایرلس خواهد شد.

Wireless Internet با شناخت عوامل کاهش سرعت وایرلس,اینترنت خود را سریعتر کنید

۵. تنظیمات امنیتی

در برخی از روترهای قدیمی که از پروتکل «WEP» استفاده می‌کنند، تنظیمات شدید امنیتی باعث کاهش سرعت می‌شود اما اگر از این نوع روتر‌ها دارید هرگز برای سرعت بیشتر امنیت را قربانی نکنید.

روترهای جدید که پروتکل‌های «WPA» و «WPA2» را جایگزین پروتکل قدیمی کرده‌اند، تنظیمات امنیتی تاثیر زیادی روی سرعت وایرلس ندارد.

۶. سفت افزار قدیمی

سفت افزار (firmware) در واقع‌‌ همان نرم افزارهای کوچک و تقریبا ثابت نصب شده روی دستگاه‌های الکترونیکی کوچک گفته می‌شود. مثلا ماشین حساب دارای یک سفت افزار است.

رو‌تر شما نیز سفت افزار دارد. سفت افزار قدیمی نیز تاثیر منفی روی عملکرد آن داشته و سرعت وایرلس را کاهش می‌دهد. بهترین کار این است که سفت افزار رو‌تر را آپدیت نگه دارید و با این کار می‌توانید سرعت وایرلس را افزایش دهید.

امیدواریم با انجام این توصیه‌ها بتوانید از وایرلس بهتر و با سرعت بالاتری لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.