تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

µTox جایگزینی امن برای اسکایپ

دغدغه اصلی سازندگان Tox این است تا جانشینی امن برای اسکایپ تولید کنند. آن‌ها در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از این محصول را برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه کرده‌اند.

در حالی که روز به روز اهمیت امنیت آنلاین افزایش پیدا می‌کند و کاربران متوجه می‌شوند که بی‌توجهی به امنیت دیجیتال ممکن است چه خطراتی را برای آن‌ها در پی داشته باشد، گروه‌هایی نیز شدیدا در تلاش هستند تا ابزارهایی تولید کنند که بتوانند با استفاده از روش‌های نوین رمزگذاری اطلاعات، سطح امنیت افراد را افزایش داده و کار را برای هر دو گروه‌ها و نهادهای سرکوبگر و کلاهبردار سخت‌تر کنند.

به گزارش تکنــــــــــــــازدانلود: یکی از ابزارهایی که اخیرا به دنیای تکنولوژی معرفی شده است «Tox» نام دارد. این محصول در واقع یک نرم افزار ارتباط متنی/ صوتی است که در ادامه تلاش برای ایجاد ارتباط امن بین کاربران تولید شده است و کار با آن بسیار ساده است. البته باید خاطرنشان کرد که این محصول هنوز در مراحل اولیه است و تا کسب اعتبار کامل برای استفاده عمومی فاصله دارد اما گام‌های اولیه را خیلی خوب برداشته است.

سطح پیشرفت «Tox» تا حدی بوده است که کار‌شناسان امنیت دیجیتال و هم چنین تولیدکنندگان آن، این ابزار را در حد یک پروتکل برای انتقال امن اطلاعات در نظر بگیرند. دیوید لُهل، سخنگوی این پروژه، معتقد است که «Tox» تونل امنی برای انتقال اطلاعات ساخته است. حال اینکه افراد چه چیزی را از این تونل عبور دهند، به خود آن‌ها بستگی دارد.

تا کنون ابزارهای مختلفی برای چت امن تولید شده است؛ محصولاتی مانند Telegram، Briar و Surespot. هم چنین ابزارهای دیگری در زمینه تماس‌های صوتی امن تولید شده‌اند مانند RedPhone، Signal و Silent Circle که تماس‌های صوتی را رمزگذاری می‌کنند. اما Tox تلاش می‌کند تا هر دو ویژگی چت نوشتاری و تماس صوتی را در یک محصول گردآوری کند.

ss µTox جایگزینی امن برای اسکایپ

دغدغه اصلی سازندگان Tox این است تا جانشینی امن برای اسکایپ تولید کنند. آن‌ها در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از این محصول را برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه کرده‌اند: µTox برای ویندوز و لینوکس، qTox برای مک و Antox برای سیستم عامل اندروید. هنوز نسخه معتبری برای سیستم عامل iOS وجود ندارد.

نسخه µTox اگرچه هنوز به طور کامل امتحانش را پس نداده است اما از لحاظ شکل و شمایل و عملکرد، نمره بدی کسب نکرده است. با دانلود و نصب این برنامه، کلیدهای عمومی رمزگذاری به صورت اتوماتیک تولید می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را در اختیار همگان قرار دهید و کلید خصوصی شما که می‌توانید آن را در جای امنی نگه داری کنید. از اینجا به بعد، بسیاری از موارد به اسکایپ شبیه است. می‌توانید افراد را با استفاده از کلید عمومیشان در لیست کانتکت‌هایتان اضافه کنید و به آن‌ها مسیج داده یا زنگ بزنید.

هرچند برخی ویژگی‌های اسکایپ هنوز در Tox وجود ندارند مانند تماس صوتی گروهی یا استفاده از یک حساب در چند دستگاه، اما لُهل معتقد است این ویژگی‌ها در آینده اضافه خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.