تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آموزش مقابله با حملات سایبری به کارمندان در سیاست های جدید دفاع سایبری ناتو

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از اتخاذ سیاست جدید در زمینه دفاع سایبری خبر داد.

ناتو قصد دارد راهبرد جدیدی را در زمینه دفاع سایبری اتخاذ کند.

به گزارش  عهدنامه ها و همکاریها بهترین روش برای مقابله با حملات و پیشگیری از وقوع جنگ هستند. به همین دلیل باراک اوباما قرار است که با نمایندگان کشورهای ناتو ملاقات کرده و تغییراتی مهم در دفاع جمعی انان تصویب شود.

دفاع سایبری بدین مفهوم است که اگر هر عضوی از ناتو مورد حمله شدید سایبری دشمن قرار گرفت معادل حمله نظامی کلاسیک تلقی شده و تمامی اعضا ناتو شرایط دفاعی اتخاذ کنند.

این بند که «وی» نام دارد قرار است در نشست آتی سران ناتو که در نزدیکی شهر کاردیف در ولز در اواسط هفته آتی برگزار می شود مورد بررسی قرار گیرد.

در حقیقت حمله ای سایبری به یکی از 28 عضو ناتو میتواند همانند حمله ای به تمام اعضای ان تلقی گردد “درست همانند حمله ای زمینی و یا بمباران هوائی”.

همانند جنگ سرد در گذشته, هدف مستقیم این تغییرات روسیه است که بدون در نظر گرفتن وضعیت کنونی اوکراین, حملات به استونی در سال 2007 و گرجستان در سال 2008 به او اطلاق میشود

ایجاد یک مرکز امنیت انفورماتیک برای ناتو به معنای پنهان ساختن سلاح های سایبری ای که در اختیار این سازمان است نیست. اما فعلا هیچ برنامه ای برای استفاده از سلاح های سایبری اعضاء ناتو توصیف نشده است. در حال حاضر بریتانیا و ایالات متحده امریکا که دو اکتور فعال تر ناتو در این زمینه میباشند, انچه را که میتوانند در این زمینه ارائه کنند را به این سازمان اعلام نکرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.