تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چه کار کنیم تا عکس‌های خصوصی مان عمومی نشود!

با رعایت چند نکته ساده زیر قاعدتا ایمنی بیشتری خواهید داشت.

با رعایت برخی نکات ساده اما مهم می‌توانیم تا حد زیادی از دسترسی هکرها به عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی خود، جلوگیری کنیم.

تکنـــــــــــــازدانلود: لحظات خصوصی و عکس‌ها یا ویدیوهایی که از این لحظات می‌گیریم معمولا بیش از آن خصوصی هستند که جز خودمان یا شریک زندگیمان مایل باشیم کس دیگری آن را ببیند. اما عکس‌های خصوصی چه از چهره‌های مشهور و چه از شهروندان عادی همیشه توجهات را به نحوی عجیب به خود جلب می‌کند.

قاعدتا برای چهره‌های مشهور این توجه بیشتر است اما حتی برای شهروندان عادی هم در همان محدوده افرادی که آن‌ها را می‌شناسند این عکس‌ها دردسر ساز و چه بسا مایه شرمساری است و یا بدتر از آن می‌تواند باعث به خطر افتادن زندگی شخصی و یا حرفه‌ای آن‌ها شود.

با رعایت چند نکته ساده زیر قاعدتا ایمنی بیشتری خواهید داشت.

* از لحظات و رفتارهای کاملا خصوصی‌تان عکس و فیلم نگیرید.

احتمالا بهترین کار همیشه این خواهد بود که از گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای بیش از حد خصوصی از خودتان خودداری کنید! چون حتی اگر به اینترنت هم متصل نباشید ممکن است دستگاهی که با آن تصویر برداری کرده‌اید یا کارت حافظه‌ و یا هارد درایوی که تصاویر روی آن ذخیره شده است، گم شود یا حتی به سرقت برود.

فراموش نکنید که پاک کردن ابتدایی تصاویر از کارتهای حافظه، هارد درایوها و دستگاه‌های ضبط چندان کارساز نیستند و حرفه‌ای‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند اطلاعات به ظاهر پاک شده را بازیابی کنند. آی تی اس ان تائید می‌کند که پاک کردن عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی راه خوبی برای اطمینان از بین رفتن آن‌ها نیست!

* هیچ سرویس و محصولی کاملا امن نیست.

اپل همیشه به دلیل امنیت بالای سرویس و محصولاتش مشهور بوده است اما آن‌گونه که اکنون مشخص شده است دسترسی هکر یا هکرها به عکس‌های خصوصی ستاره‌های هنری و ورزشی از طریق حساب آی‌کلاود آن‌ها صورت گرفته است و این دسترسی هم ناشی از وجود حفره امنیتی در نرم‌افزار «Find My iPhone» بوده است که برای پیدا کردن آی‌فون‌های گمشده یا دزدیده شده کاربرد دارد.

البته هنوز هم ایمنی محصولات و سرویس‌های اپل سر و گردنی از محصولات و سرویس‌های مشابه سایر شرکت‌ها بالاتر است اما همین اتفاق اخیر بار دیگر به ما یادآوری کرد که از اطمینان امنیتی صد در صد به این محصولات و سرویس‌ها پرهیز کنیم و تا جایی که ممکن است داده‌های حساس و محتوای خصوصی را در آن‌ها ذخیره نکنیم.

* رمزهای عبور خود را پیچیده کرده و به‌روز کنید.

بنابر آن‌چه اعلام شده است نقص امنیتی موجود در این برنامه به هکرها اجازه داده است به آزمایش مکرر رمزهای عبور احتمالی برای آن بپردازند. هکر در نهایت پس از یافتن اتفاقی رمز عبور، با توجه به تمایل افراد برای استفاده از یک رمز عبور برای همه حساب‌ها، عموما این شانس را یافته است که به حساب آی‌کلاود قربانیان نفوذ کند. نکته مهم این است که هکر از یک لیست ۵٠٠ تایی از رمزعبورهای رایج برای یافتن رمز عبور قربانی استفاده کرده است.

پیشتر در آی تی اس ان درباره ساختن رمزهای عبور قوی و شیوه ساختن آن‌ها صحبت کرده‌ایم. اکنون شاید با دیدن این بلایی که سر ستاره‌های مشهور آمده است اگر رمز عبورتان قوی نیست با استفاده از الگویی که در آن مطلب می‌یابید رمز عبور قوی برای خود بسازید و حتما آن را جایگزین رمز ضعیف خود کنید و فراموش نکنید که از یک رمز عبور مشترک برای همه حساب‌ها استفاده نکنید.

* روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید.

حملات فیشینگ که منجر به کنترل سیستم شما توسط مهاجمان و در مواردی دسترسی کامل به محتوای آن می‌شود از طریق کلیک لینک‌ها و آدرس‌های اینترنتی آلوده ممکن می‌شود. فریب ظاهر ایمن پیام‌های اینترنتی و ایمیل‌هایی را نخورید که یا به شما پیشنهاد وسوسه کننده‌ای می دهند و یا می‌کوشند از احساسات بشردوستانه شما سواستفاده ‌کنند. تنها فایل‌هایی را باز کنید که اسکن امنیتی شده باشند و لینک‌هایی را کلیک کنید که آدرس سالمی دارند، شخص مطمئنی آن را برایتان فرستاده است.

* جز هنگام ضرورت از اینترنت وای‌فای استفاده نکنید.

هکرها با لطایف الحیل و از طریق وای فای مشترک، به درون سیستم شما نفوذ می‌کنند و یا ممکن است ارتباطات خروجی و ورودی شما را که به اتکا آن، ارتباط وای‌فای انجام می‌شود تحت کنترل خود در آورند و به کپی از داده‌های ورودی و خروجی سیستم شما دست یابند. لذا بهتر است از ارسال عکس و ویدیو خصوصی برای دوست خود یا ارسال به حساب ذخیره ابری هنگامی که از اینترنت وای‌فای استفاده می‌کنید خوددداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.