تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

انتشار عکس های برهنه بازیگران مشهور هالیوود توسط یک هکر

گفته می‌شود که بیش از یکصد چهره و شخصیت سرشناس قربانی حمله هکرها شده‌اند. ریانا، خواننده جنجالی و پرطرفدار آمریکایی نیز یکی از قربانیان حمله هکرها است.

به‌ گزارش رسانه‌های آمریکا رایانه‌ها و موبایل‌های بیش از یکصد تن از ستارگان و چهره‌های سرشناس فیلم و موسیقی مورد حمله هکرها قرار گرفته و عکس‌های برهنه آنان که ربوده شده‌اند، در سایتی اینترنتی منتشر شده است.

به گزارش تکنــــــــــــازدانلود: انتشار عکس‌های برهنه و فیلم‌های مربوط به روابط جنسی چهره‌های معروف توسط یک هکر، بار دیگر توجه همگان را به موضوع امنیت در اینترنت جلب کرد. کاربران نیز به انتشار این عکس‌ها واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند.

این نخستین بار نیست که رایانه و تلفن‌های همراه ستارگان مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. در دسامبر سال ۲۰۱۲ بود که مردی در لس‌آنجلس به جرم حمله‌ای هکری به ده سال زندان محکوم شد. او از جمله تصاویری برهنه از اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه معروف هالیوود در اینترنت منتشر کرده بود.

شخص مذکور حساب‌های ای‌میل اسکارلت جوهانسون را هک کرده و تصاویر و اطلاعاتی خصوصی را که به آن‌ها دست یافته بود، در اینترنت به انتشار رساند. در آن زمان تصاویری خصوصی و جنجالی از کریستینا آگیلرا، خواننده پاپ نیز در پی حمله‌ای هکری منتشر شده بود.

در یکی از جنجالی‌ترین هک‌های اینترنتی، عکس‌های برهنه و فیلم‌های روابط جنسی هنرپیشه‌های هالیوود، مدل‌ها و چهره‌های مشهور دیگر از غروب روز یکشنبه سی‌ویکم آگست در فضای مجازی پخش شد.

این عکس‌ها که انتشار آن‌ها توسط هکری بر روی ۴Chan آغاز شد، مربوط به هک گوشی‌های موبایل و سرویس آی‌کلود چهره‌هایی مانند جنیفر لارنس، ویکتوریا جاستیس، امیلی براونینگ، کیت بوس‌ورث، جنی مک‌کارتی و کیت آپتون است.

یکی از این ستارگان جنیفر لارنس، هنرپیشه ۲۴ ساله آمریکایی و برنده جایزه اسکار است. گفته می‌شود که حدود ۶۰ عکس از این ستاره که شماری از آن‌ها او را با بدن کاملا برهنه و برخی نیز در نیمه برهنه نشان می‌دهد، منتشر شده است.

سخن‌گوی جنیفر لارنس که عکس‌های متعددی از او منتشر شده، این عمل را نقض حریم خصوصی خوانده و گفته که مساله انتشار «عکس‌های دزدیده‌شده» در مرحله تعقیب قضایی است.

گفته می‌شود که بیش از یکصد چهره و شخصیت سرشناس قربانی حمله هکرها شده‌اند. ریانا، خواننده جنجالی و پرطرفدار آمریکایی نیز یکی از قربانیان حمله هکرها است.

این هکر همچنین لیست بلندبالایی از افراد دیگر را منتشر کرده و گفته است که عکس‌های آنان را هم در اختیار دارد. در میان این نام‌ها، افرادی چون سلنا گومز، کیم کارداشیان و ریحانا نیز به چشم می‌خورند.

به نوشته اشپیگل آنلاین، جزییات دقیق در این مورد که کامپیوتر و تلفن‌های همراه این ستارگان چگونه هک شده، هنوز مشخص نیست.

 

واکنش‌ها نیز به این عمل طیف گسترده‌ای را در بر گرفته است. عده‌ای آن را سرگرم‌کننده دانسته و عده‌ای دیگر از کاربران به انتقاد شدید از بازنشر کنندگان پرداختند. گروهی از کاربران پرسیده‌اند که چرا حریم خصوصی افراد باید این‌گونه زیر پا گذاشته شود و کاربرانی دیگر، عکس‌ها را صرفاً نشان‌دهنده زیبایی‌ها و امری طبیعی دانسته‌اند. چندین اکانت توییتری بابت بازنشر این عکس‌ها معلق شده‌اند.

تارنمای Buzzfeed که سایت‌های پربیننده‌ی رسانه‌ای محسوب می‌شود، گزارش داده که هکرها احتمالا از یکی از شکاف‌های موجود در سیستم iCloud اپل سود جسته و اقدام به هک رایانه و تلفن‌های همراه ستارگان کرده‌اند

اپل اما با ارائه یک فایل ترمیمی، سرویس Find My iPhone Online را که گفته می‌شود نقص ایمنی در آن از مهم‌ترین منابع نشت این عکس‌ها بوده، به‌روز کرده است. به نظر می‌رسد که این نوشداروی بعد از مرگ سهراب، نخواهد توانست وجهه این سیستم ابری ذخیره فایل iCloud را بهبود بخشد و انتقادها کماکان ادامه دارد.

با وجودی که اکنون تمرکز بر عکس‌ها و فیلم روابط جنسی افراد مشهوراست، موضوع مهم دیگری تن و بدن کاربرانی را می‌لرزاند که نگران ای‌میل‌ها و سایر موارد شخصی خود روی آی‌کلود هستند. آیا هیچ حاشیه امنی برای افراد در دنیای فن‌آوری اطلاعات وجود دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.