تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

حذف اپلیکیشن های مدافع حریم خصوصی از گوگل پلی

Disconnect mobile تنها 5 روز از طریق این فروشگاه آنلاین در دسترس بود و طی این مدت بیش از پنج هزار بار بارگذاری شد.

گوگل این هفته برنامه ای موسوم به Disconnect mobile را که برای جلوگیری از نقض حریم شخصی کاربران اندروید طراحی شده بود، از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.

به گزارش تکنـــــــــــــــــازدانلود: از فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، این برنامه پس از نصب جلوی جمع آوری داده های شخصی کاربران توسط دیگر برنامه های همراه را می گرفت تا از این طریق داده های شخصی افراد توسط اشخاص سودجو جمع آوری نشود.

این برنامه تنها ۵ روز از طریق این فروشگاه آنلاین در دسترس بود و طی این مدت بیش از پنج هزار بار بارگذاری شد. شرکت طراح این برنامه نمونه مشابه آن را برای استفاده کاربران سیستم عامل iOS آیفون و آی پد طراحی و عرضه کرده که با استقبال مواجه شده است.

همچنین دو میلیون کاربر هم از نسخه رومیزی برنامه یاد شده استفاده می کنند و این امر نشانگر نگرانی گسترده کاربران در مورد نقض حریم شخصی از سوی مهاجمان اینترنتی و هکرهاست.

DiOS Screenshot iPhone حذف اپلیکیشن های مدافع حریم خصوصی از گوگل پلی

گوگل علت حذف این برنامه از فروشگاه همراه خود را مداخله برنامه یاد شده در عملکرد برنامه های همراه دیگر عنوان کرده و افزوده هیچ برنامه ای چنین حقی ندارد. کیسی اوفنهایم مدیر شرکت سازنده این برنامه می گوید ظاهرا گوگل این برنامه را در زمره برنامه های بلوکه کننده آگهی طبقه بندی کرده و به همین علت آن را مسدود کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.