تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

درگیری‌های اسرائیل و حماس چطور توانسته چشم‌انداز امنیتی را تغییر دهد

همزمان با شعله‌ور شدن آتش درگیری‌های، تعداد حملات DDoS نیز افزایش می‌یافت، تا این‌که در فاصله‌ی زمانی میان 28ام جولای تا دوم آگست، کاهشی در تعداد این حملات مشاهده شد، که کارشناسان آن را مربوط به مذاکرات آتش‌بس که در تاریخ 27 جولای آغازشده بودند، می‌دانند.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان اسرائیل و حماس، تحقیقات جدید، تأثیر سیاست بر روند رشد حملات سایبری را نشان می‌دهد.

تکنـــــــــــــازدانلود: به‌عنوان یک مثال بسیار خوب در این مورد که چگونه سیاست می‌تواند حملات سایبری را تحت تأثیر قرار دهد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که درگیری‌های اسرائیل و حماس چطور توانسته چشم‌انداز امنیتی را تغییر دهد.

تنش میان کشورها و تغییر جهت‌های سیاسی، هم‌اکنون بیشتر از هر زمانی می‌توانند به جرائم اینترنتی در سطح جهانی مرتبط شوند. از کشمکش‌های دائمی ایالات‌متحده و چین، تا ناآرامی‌های سیاسی در سوریه و تایلند، اکنون تسلیحات دیجیتالی ابزاری کلیدی در راستای رساندن پیغام گروه‌ها به یکدیگر، جاسوسی از سازمان‌های دولتی و سرقت اطلاعات ارزشمند هستند.

در گزارشی که به‌تازگی توسط Arbor Networks منتشرشده است، ترافیک ناشناخته و داده‌های مربوط به حملات DDoS از سمت بیش از ۲۹۰ ISP، از زمان درگیری‌های میان حماس و اسرائیل، به‌شدت رو به افزایش است.

نمودار زیر، تعداد روزانه‌ی حملات DDoS صورت گرفته علیه اسرائیل، در بازه‌ی زمانی اول ژوئن تا سوم آگست امسال را، به تصویر می‌کشد:

nemodar 1 درگیری‌های اسرائیل و حماس چطور توانسته چشم‌انداز امنیتی را تغییر دهد

حملات انکار سرویس یا DDoS، با این هدف به کار گرفته می‌شوند که با روانه کردن سیلی از درخواست‌ها و ترافیک داده، سیستم هدف را به نقطه‌ای برسانند که دیگر نتواند پاسخگوی درخواست‌ها باشند و درنتیجه از دسترس کاربران واقعی خارج شوند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط محققین نشان می‌دهد که در هفته‌ی اول جولای، افزایش محسوسی در تعداد حملات DDoS با هدف اسرائیل مشاهده شده‌اند. در این بازه، میزان این حملات از میانگین ۳۰ حمله در روز به ۱۵۰ حمله در ماه جولای رسیده است و بیشترین رکورد ثبت‌شده، ۴۲۹ حمله در روز ۲۱ام جولای بوده است.

داستان به آنجایی بازمی گردد که در ۳۰ ام ژوئن، اسرائیل، مرگ سه نوجوان ربوده‌شده‌ی اسرائیلی را رسما به حماس نسبت داد و در هفتم جولای، “عملیات لبه محافظ” توسط این کشور راه‌اندازی شد. همزمان با شعله‌ور شدن آتش درگیری‌های، تعداد حملات DDoS نیز افزایش می‌یافت، تا این‌که در فاصله‌ی زمانی میان ۲۸ام جولای تا دوم آگست، کاهشی در تعداد این حملات مشاهده شد، که کارشناسان آن را مربوط به مذاکرات آتش‌بس که در تاریخ ۲۷ جولای آغازشده بودند، می‌دانند.

در حقیقت، در فاصله‌ی میان ۲۸ جولای و دوم آگست، تنها ۱۹۲ حمله به ثبت رسیده است، ولی این میزان در تاریخ سوم آگست، به‌تنهایی در یک روز به ۲۶۸ حمله می‌رسد.

علاوه بر تعداد حملات DDoS صورت گرفته در این فاصله‌ی زمانی، محققان متوجه شده‌اند که اندازه‌ی آن‌ها نیز ازلحاظ حجم، افزایش‌یافته است. در نمودار زیر، می‌توان دید که در ماه ژوئن، هیچ حمله‌ای از مقدار ۱۲ گیگا بیت بر ثانیه فراتر نرفته است، اما در ماه جولای، تعداد ۷ حمله، از این مقدار فراتر رفته و بالاترین رکورد ثبت‌شده میان آن‌ها ۲۲٫۵۶ گیگا بیت بر ثانیه و در تاریخ ۱۲ جولای بوده است. همچنین در سوم آگست، زمانی که مذاکرات آتش‌بس با شکست مواجه شد، بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS با اندازه‌ی ۲۹ گیگا بیت بر ثانیه ثبت شد.

nemodar 2 درگیری‌های اسرائیل و حماس چطور توانسته چشم‌انداز امنیتی را تغییر دهد

همین‌طور، مدت‌زمان حملات DDoS نیز افزایش‌یافت. در ماه ژوئن، متوسط طول حملات، ۲۰ دقیقه بود (با بالاترین رکورد ۲۴ ساعت)، در حالی‌که در ماه جولای، متوسط طول حملات به یک ساعت و ۳۹ دقیقه افزایش یافت.

nemodar 3 درگیری‌های اسرائیل و حماس چطور توانسته چشم‌انداز امنیتی را تغییر دهد

محققان می‌گویند همزمان با افزایش تنش‌ها میان طرفین، تعداد، اندازه و مدت‌زمان حملات DDoS با مقصد اسرائیل نیز افزایش می‌یابد. نکته‌ی جالب توجه این است که این مهاجمان تلاش دارند تا به آتش‌بس‌های دنیای واقعی نیز پایبند باشند، بدین ترتیب که با اعلام آتش‌بس‌های نظامی، حملات خود را متوقف، و با به پایان رسیدن آتش‌بس، حملات خود را از سر می‌گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.