تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آیا راهی برای خلاص شدن از دست ویروس‌های کامپیوتری وجود دارد؟

اولین ویروسی که آمد (الک کلونرElk Cloner) هم شوخی بود. فقط اگر بازی‌ را که ویروسی کرده بود بیش از پنجاه بار استفاده می‌کردی یک شعر نشانت می‌داد. ولی همین باعث شد برخی به‌ فکر مردم آزاری‌های جدی‌تر بیافتند.

بدافزار همه جا هست، ولی یک شرکت جدید فکر می‌کند بتواند مشکل را برای همیشه حل کند.

تکنـــــــــــــــــادانلود: در‌‌ابتدا وقتی اینترنت هنوز تازه بود و سبز، به نرم‌افزار ضد ویروس نیازی نبود. کاربران بدون ترس و لرز به همه‌جا سر می‌زدند و فایل رد و بدل می کردند. ولی آن روزهای خوش گذشت.

از سال‌های ۱۹۸۰ میلادی ورق برگشت. اولین ویروسی که آمد (الک کلونرElk Cloner) هم شوخی بود. فقط اگر بازی‌ را که ویروسی کرده بود بیش از پنجاه بار استفاده می‌کردی یک شعر نشانت می‌داد. ولی همین باعث شد برخی به‌ فکر مردم آزاری‌های جدی‌تر بیافتند.

اولین ویروس‌ها از طریق فلاپی‌ها و دیسک‌های زیپ (بُردارهای فیزیکی) منتقل می‌شدند ولی وقتی اینترنت آمد خیلی سریع تبدیل به ابزار عمده آلودگی شد و امروزه خسارت اقتصادی ناشی از ویروس‌ها سالانه سر به میلیاردها دلار می‌زند. جنگ ویروس‌سازها و متخصصین امنتیتی هم تمامی ندارد، هیچ ویروس گیری نیست که بتواند جلوی همه بدافزارها را بگیرد و یوزرها زیر بار نرم افزارهای سنگین ویروس گیر کلافه شده‌اند.

 ولی شاید این بن‌بست راه در رویی داشته‌باشد. یک استارت آپ اسرائیلی به نمام سای اکتیو CyActive می‌گوید به یک سلاح مخفی دست یافته که می‌تواند ویروس‌های کامپیوتری را برای همیشه از صحنۀ گیتی پاک کند. دنی لِو، مسوول بازاریابی شرکت می گوید: «ما توانایی بی‌سابقه‌ای به دست آورده‌ایم تا بر اساس لگاریتم‌های ملهم از حیات و با درک عمیق از فرایندهای تهاجمی پلیدانه، آینده تکامل بدافزار را به طور اتوماتیک پیش‌بینی کنیم».

لیران تانکمن رییس شرکت هم که یک دهه در واحد امنیتی اسرائیل مسوول استراتژی مجازی بوده است روی‌کرد مدرن به مشکل را توضیح داده و می‌گوید: «وقتی تهدیدی افشا می‌شود تحلیلش می‌کنند و راه حلی تقابلی ارائه می‌دهند. این کار، گاهی چند هفته و گاهی سال‌ها طول می‌کشد. وقتی هم که راه حل ارائه شد مهاجمان می‌توانند کدهای اصلی را کمی تغییر دهند و از دست ویروس‌گیرها در‌بروند.»

در این موش و گربه بازی هر یک دلاری که توسط هکرها خرج می‌شود، صدها دلار خرج روی دست صنعت امنیت آی‌.تی می‌گذارد.

راه‌حلی که سای اکتیو پیشنهاد می‌کند، اشکالی را که هکرها ممکن است بدافزارشان را تغییر دهند پیش‌بینی می‌کند و سعی دارد راه حملات احتمالی را قبل از این‌که به وجود بیایند سد کند. سای اکتیو می‌گوید که لگاریتم‌هایش صدها هزار طریقی را که هکرها می‌توانند از اقدام‌های امنیتی موجود بگریزند پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب اولین شرکتی است که می‌تواند به طور فعالانه بدافزارهای آینده را ردیابی کند.

با وجود این ادعاها هنوز این شرکت رو نکرده که منظورش از جنبه بیولوژیک لگاریتم‌های «الهام گرفته از حیات» چیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.