تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

روبات های ناسا به دوربین های گوگل مجهز می شوند

81237468 5823141 روبات  های ناسا به دوربین های گوگل مجهز می  شوند

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود: پایگاه ساینس، گوگل و ناسا در جریان ساخت نسل جدیدی از روبات های کروی فضاپیما همکاری می کنند.

این روبات ها که با عنوان Sphere شناخته می شوند، تقریبا به اندازه یک توپ بولینگ هستند و اولین نمونه آن ها در سال ۲۰۰۶ توسط ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد. در آن زمان روبات ها تنها قابلیت جابه جایی از یک نقطه به نقطه دیگر را داشتند. اما اکنون قرار است گوگل برای افزایش قابلیت های پیشرفته به این روبات ها و تولید نسل جدیدی از آن ها با ناسا همکاری کند.

این همکاری که با عنوان پروژه تانگو شناخته می شود، شامل یک پروژه تحقیقاتی با هدف ایجاد یک مکانیزم دید سه بعدی است که قابلیت نصب بر روی تجهیزات سیار را دارد. این مکانیزم که اکنون در گوشی های هوشمند گوگل موسوم به تانگو کاربرد دارد، به زودی به چشمان روبات های کروی ناسا بدل خواهد شد.

تجهیزاتی که با استفاده از فناوری پروژه تانگو تولید می شوند به حسگر های مادون قرمز و دوربین های تشخیص حرکت مجهز هستند که امکان تهیه یک نقشه سه بعدی از محیط اطراف را توسط یک کامپیوتر فراهم می کنند. این قابلیت ها امکان حرکت روبات های کروی را با سرعت ۲٫۵ سانتیمتر بر ثانیه در ایستگاه فضایی بین المللی و تهیه تصاویر سه بعدی از محیط آن فراهم می کنند.

در ماه آوریل سال جاری نمونه اولیه روبات جدید ناسا با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت و محققان سازمان فضایی آمریکا امیدوارند ازاین روبات ها به عنوان دستیار فضانوردان استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.