تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

قابلیت «مکان‌های تکراری» آ‌ی‌فون تهدیدی برای امنیت‌ملی چین !

این قابلیت به صورت پیش فرض به اپل امکان می‌دهد موقعیت جغرافیایی و مکانی آی‌فون را تعقیب کند و در نهایت اطلاعات جغرافیایی مکان‌هایی را آی‌فون در آنجا بوده ارائه دهد.

قابلیت «مکان‌های تکراری» آی‌فون در سیستم عامل iOS 7 و اطلاعات جغرافیایی را که کاربر به آنجاها می‌رود ارائه می‌دهد از نظر دولت چین تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

تکنــــــــــــــــــازدانلود: اکنون مدتی است که آی‌فون اپل در چین زیر رگبار آتش انتقاد رسانه‌های دولتی چین است که این گوشی هوشمند را با سیستم عامل iOS 7 تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به حساب می‌آورند.

به نوشته سی‌نت، مجموعه‌ رسانه‌ای CCTV روز جمعه گزارش داد که قابلیت «مکان‌های تکراری» Frequent Locations در گوشی‌های هوشمند آی‌فون به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت ملی چین به شمار می‌رود. به گزارش رویترز، یک پژوهشگر که با CCTV گفتگو می‌کرد، گفت اگر داده‌های جغرافیایی جمع آوری شده به وسیله این قابلیت دیده شود و تجزیه و تحلیل شود می‌تواند وضعیت اقتصادی کل کشور و حتی اسرار دولتی را افشا کند.

این قابلیت در گوشی‌های آی‌فون که با سیستم عامل iOS 7 عرضه شد توسط مدافعان حریم خصوصی نیز پیشتر به عنوان یک مشکل بالقوه مورد اشاره قرار گرفته بود. این قابلیت به صورت پیش فرض به اپل امکان می‌دهد موقعیت جغرافیایی و مکانی آی‌فون را تعقیب کند و در نهایت اطلاعات جغرافیایی مکان‌هایی را آی‌فون در آنجا بوده ارائه دهد.

Frequent Locations قابلیت «مکان‌های تکراری» آ‌ی‌فون تهدیدی برای امنیت‌ملی چین !

البته کاربر آی‌فون این امکان را دارد تا این قابلیت گوشی خود را با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی خود تغییر دهد.

در طول چند سال گذشته، چین و امریکا درگیر یک جنگ سایبری نه چندان مخفی بوده‌اند. قابلیت شناسایی مکانی برای مدت طولانی از نگرانی‌های مدافعان حریم خصوصی بوده، اما اکنون و با توجه به اینکه چین معتقد است که شرکت‌های فن‌آوری، اطلاعات و برنامه‌های خود را به آژانس‌های امنیتی امریکایی می‌دهند و جزیی از پروژه نظارت بر چین هستند موضوع جدی‌تر شده است.

ممکن است این گزارش اخیر CCTV چندان هم جدی نباشد و تنها واکنشی تلافی‌جویانه به اظهارات رسمی مقامات امریکایی در روز پنج‌شنبه باشد که مدعی شدند هکرهای چینی به شبکه‌های کامپیوتری امریکا نفوذ کرده که حاوی اطلاعات شخصی کارمندان فدرال امریکا است. چین اغلب با هدف قرار دادن شرکت‌های فن‌آوری بزرگ امریکایی به اتهامات پاسخ امریکا را می‌دهد. اپل، سیسکو، گوگل، آی‌بی‌ام و مایکروسافت تنها چند نمونه از این شرکت‌ها هستند که هدف حمله چینی‌ها قرار گرفته‌اند.

اپل البته از هدف قرار گرفتن و بردن اسمش در CCCTV به این شکل قاعدتا خوشحال نیست. تیم کوک مدیرعامل اپل هم اعلام کرد که چین دومین بازار مهم این شرکت است که با توجه به قرار داد اپل با شرکت تلفن‌ چاینا موبایل، این بازار مهم برای اپل در حال بزرگ‌تر شدن هم هست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.