تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اپلیکیشن های اندرویدی بدون اجازه شما همه کاری انجام می دهند

مثلا اپلیکیشن چراغ قوه یا کیبورد چه نیازی به دسترسی به اینترنت دارند؟ اما نکته اینجا است که این دسترسی‌ها بدون توجه کاربر داده می‌شوند.

گوگل به تازگی تغییرات بزرگی در رابطه با اجازه دسترسی اپلیکیشن‌های اندروید انجام داده است. حالا اپلیکیشن‌ها موقع آپدیت شدن می‌توانند اجازه دسترسی‌های خطرناکی بدون اجازه شما به دست بیاورند.

تکنازدانلود: در حال حاضر گوگل پلی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها را در گروه‌های به هم مرتبطی تقسیم‌بندی کرده است. مثلا، اپلیکیشنی که نیاز دارد تا پیام‌های اینباکس شما را بخواند، دسترسی «خواندن پیامک‌ها» را خواهد گرفت. زمانی که این اپلیکیشن را دانلود می‌کنید، دسترسی بخش “SMS” را دریافت خواهد کرد. نکته اینجا است که این اپلیکیشن حالا تمام دسترسی‌های مربوط به پیامک‌ها را خواهد داشت نه فقط دسترسی به اینباکس و خواندن پیامک‌ها.

اندروید از این پس جزئیات تغییرات اپلیکیشن‌ها در به‌روز رسانی‌های خودکار را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و همین می‌تواند ضریب خطرات امنیتی را برای کاربران افزایش دهد.

به‌روز رسانی‌های خودکار اپلیکیشن‌های اندروید بدون اعلام جزئیات تغییرات در آن می‌تواند ضریب ریسک استفاده را بالا برده و امنیت کاربران را به خطر بیندازد. برای مثال، تغییراتی چون امکان بالقوه پر هزینه شدن ارسال پیامک‌ها و یا ردیابی دقیق موقعیت جغرافیایی کاربر در نسخه جدید اپ بدون اطلاع کاربر از آن، قاعدتا می‌تواند هزینه مادی و معنوی استفاده از اپ را بالا ببرد.

پیش از این، اپلیکیشن‌هایی که به صورت خودکار به‌روز رسانی شده بودند، جزئیات صریح و روشن قابلیت‌های تازه اپلیکیشن را به کاربر نشان می‌دادند تا او دقیقا بداند اپ اکنون چه کارکردهایی دارد.

برای مثال، اپلیکیشنی که تا پیش از به‌روز رسانی تنها محدوده کلی محل جغرافیایی کاربر را ردیابی می‌کرد و اکنون با به‌روز رسانی، اپ محل دقیق او را با ضریب خطای پایین می‌تواند نشان دهد، ;کاربر باید از این تغییر آگاه شود چرا که چنین قابلیتی واجد خطرات امنیتی بالقوه است. در نمونه مشابه دیگر، توانایی ارسال پیامک از اپ به دوستان بدون اطلاع کاربر وقتی به نسخه جدید اضافه می‌شود می‌تواند هزینه‌های ناخواسته‌ای به کاربر تحمیل کند.

راه حل چیست ؟

بهترین راه مقابله با این اتفاق این است که آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن‌ها را غیرفعال می‌کند و باید آن‌ها را به طور دستی آپدیت کنید. اما این روش هم بدون مشکل نیست چرا که شما در نهایت با کلی اپلیکیشن تاریخ گذشته رو به رو خواهید شد که خود یک مشکل مهم امنیتی است.

همچنین درست است که امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها به اینترنت نیاز دارند اما نه همه آنها؛ مثلا اپلیکیشن چراغ قوه یا کیبورد چه نیازی به دسترسی به اینترنت دارند؟ اما نکته اینجا است که این دسترسی‌ها بدون توجه کاربر داده می‌شوند.

در حال حاضر متاسفانه راه‌حل قطعی برای این مشکل وجود ندارد و امیدواریم تا گوگل هرچه سریع‌تر قوه تصمیم‌گیری و اختیار را به کاربران اندروید برگرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.