تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

دوربین های امنیتی در کنترل هکرها !

دوربین های مدار بسته می‌توانند زندگی‌خصوصی‌تان را در دسترس دیگران قرار‌دهند

«چندین روز است که من شما را تماشا می کنم. مثل خیلی های دیگر شما برای آن پسورد نگذاشته اید و من توانستم آدرس IP شما را در موتور جست و جوی Shodan به دست بیاورم. در واقع من شاهد زندگی خصوصی شما بوده‌ام.»

تکنــــــــــــــازدانلود: این پیغام یک هکر به شماست و شاید ندانید که او از چه راهی به این اطلاعات دست یافته‌است.

کافی است یک هکر به دوربین مداربسته ای دست یابد، آن وقت اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خواهد داشت که هیچ کس جز خود شما آن را نمی داند.

یکی از این نمونه‌ها راه‌یابی به دوربین‌های مدار بسته مغازه‌ها و مکان‌های مختلف و هک کردن آنهاست.

اطلاعات مربوط به این دوربین‌ها هم از طریق همان موتور جست و جوی Shodan به دست می‌آید.

این چیزی است که این روزها با پیشرفت تکنولوژی ترسناک شده است. یعنی امکان دسترسی هکرها به دوربین های امنیتی و ایجاد اختلال در آنها یا سوء استفاده از آنها.

یکی از راه‌های این کار نیز از طریق همین موتور جست و جو انجام می شود: یعنی موتور جست و جوی Shodan

هرچند به عقیده کسانی که مثلا دوربین های امنیتی را در مناطق و محل‌های مختلف کار می گذارند، این کار برای امنیت بیشتر انجام می شود اما همین تامین امنیت ممکن است باعث به خطر افتادن امنیت افراد دیگری شود.

هکرها می‌توانند از طریق این موتور جست و جو به بسیاری از اطلاعات دست یابند، چرا که Shodan می تواند با گشتن در کانال های پشتی اینترنت به اطلاعات بسیاری دست یابند.

اطلاعاتی که از همین دوربین های امنیتی، ابزارهای اتوماتیک منازل، سیستم های حرارتی متصل به اینترنت و بسیاری موضوعات دیگر به‌دست می‌آیند.

در واقع از آنجا که این موتور جست و جو دائما در حال گشتن به دنبال دستگاه‌هایی است که به اینترنت متصل هستند، هکرها به راحتی می‌توانند به این دستگاه‌ها دست یابند. چرا که اغلب این دستگاه‌ها هیچ پسوردی ندارند و به همین دلیل نفوذ به آنها بسیار ساده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.