تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

احتمال افزایش حملات هکری با بالارفتن سرعت موبایل

در شبکه‌هایی با اینترنت پر سرعت، محافظت از نقاط ورود به شبکه دشوارتر از شبکه‌هایی با سرعت معمولی است.

افزایش هر روزه سرعت ارتباطات بی‌سیم هرچند موجب خوشحالی و قدردانی کاربران گوشی‌های هوشمند است اما کار مدیران امنیت شبکه را سخت‌تر می‌کند.

تکنــــــــــــازدانلود:ارتباطات دیجیتال بی‌سیم استاندارد (Wigig)، ۶٠ گیگابایت سرعت را ارائه می‌دهد که کانال‌های بزرگتر و گسترده‌تر انتقال اطلاعات را فراهم می‌آورد و سرعت وای‌فای را از ۶٠٠ مگابایت بر ثانیه به ٧ گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌دهد. این تغییر سرعت کاربران را قادر می‌سازد تا خیلی آسان‌تر با اطلاعات گرافیکی پیچیده و حجیم همچون ویدیوهای HD کار کنند.

اما به نظر می‌رسد این افزایش سرعت علاوه بر امتیازات خاص خود به نگرانی‌های امنیتی جدی هم دامن می‌زند. به تازگی، یک نقص امنیتی در «سیستم راه اندازی حفاظت شده بی‌سیم» (WPS)، که مکانیسمی برای اطمینان از تکیه دادن روتر بی‌سیم به شبکه پیکربندی شده ایمن است، پیدا شده است.

یک برنامه هکری آزاد که برای بهره برداری از این نقص طراحی شده بود قادر بود بدون دشواری و دو برابر حالت معمول درشبکه‌های دارای نقص با سرعت بالا نفوذ کند.

انعطاف Wigig هم مورد سواستفاده قرار گرفته است. شبکه‌های محلی بی‌سیم فریم‌های راهنمایی را نمایان می‌سازد که به کاربران امکان می‌دهد با سرعت به شبکه‌های مختلف بپیوندند. به هر حال، اطلاعاتی که باید وارد شبکه شود همچنین می‌تواند برای راه اندازی یک حمله مورد استفاده قرار گیرد زیرا فریم‌های راهنما تنها افراد را تشخیص می‌دهند و به آنها مجوز دسترسی نمی‌دهند.

این موضوع پیچیده‌ای است، شبکه‌های بی‌سیم فریم‌های فردی را تائید نمی‌کنند. هر فریمی از داده‌ها که از یک گوشی هوشمند فرستاده می‌شود آدرس منبع ارسال را با خود دارد اما هیچ راهی برای تائید این‌که ایستگاه فرستنده این داده‌ها مجاز است یا نه وجود ندارد. این بدان معنی است که شبکه‌های بزرگ به روی دخالت هرکسی که با یک کارت Wigig وارد می‌شود، باز است.

هنگامی که نفوذ به درون چارچوب‌های یک شرکت ممکن شد، دستگاه‌های آلوده می‌توانند عامل خرابکاری شوند. هکرها می‌توانند به طور بالقوه، اعتبار و مدارک کاربران را بدزدند و از آن‌ها با استفاده از شیوه حمله «مرد میانه میدان» برای دسترسی به اطلاعات محرمانه شرکت استفاده کنند.

در شبکه‌هایی با اینترنت پر سرعت، محافظت از نقاط ورود به شبکه دشوارتر از شبکه‌هایی با سرعت معمولی است. سیستم‌های امنیتی بی‌سیم معمول برای طیف‌های قدیمی‌تر شبکه‌ها با سرعت پائین طراحی شده‌اند. تروجان در گوشی‌های هوشمند می‌تواند سیستم احراز هویت کاربر را دور بزند.

در بسیاری از موارد، کارکنان شرکت‌ها باید کار کوچکی برای افزایش سرعت سیستم‌هایشان انجام دهند، خرید آخرین مدل گوشی هوشمند یا تبلت! بنابراین شرکت‌ها زمان کمی برای اتخاذ راهبرد مناسب برای مقابله با خطرات دارند. ارتقا سیستم‌های حفاظتی شبکه بی‌سیم و افزایش چک‌های امنیتی گام نخست در این راه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.