تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

نگرانی سازمان فضائی ژاپن از سرقت داده های موشک Epsilon

یک کامپیوتر سازمان فضائی ژاپن با ویروسی الوده گشته و ممکن است رازهای پروژه موشک اپسیلون که موشکی بسیار قوی است افشا شده باشند.

تکنـــــــــــــازدانلود:به نقل از لوموند انفورماتیک,این اژانس تائید کرده است که اطلاعاتی حساس مربوط به این موشک ممکن است از روی کامپیوتر یکی از کارمندان که الوده به ویروس شده بوده ربوده شده باشد. اما در حال حاضر هنوز معلوم نیست که این اطلاعات حساس برای هکر ارسال گشته اند اما روی کامپیوتر هک شده اطلاعاتی مربوط به طرز کار موشک اپسیلون و همچنین توسعه چندین نوع پرتاب کننده در رابطه با این پروژه وجود داشته است.

تحقیقاتی برای روشن شدن اینکه چه اطلاعاتی ربوده شده اند در جریان است. این سازمان همچنین در حال جستجو است تا بداند که ایا کامپیوترهای دیگری نیز الوده گشته اند یا خیر.

کارمندی که کامپیوترش الوده گشته بوده در Tsukuba و در تاسیسات این سازمان در شمال شرقی توکیو کار میکرده است.

این ویروس در ۲۱ نوامبر کشف شده بوده و کامپیوتر الوده بلافاصله از شبکه دیسکانکت شده بوده است. بعد از تحقیقاتی که این سازمان انجام داده, روز چهارشنبه این هفته مشخص شده که اطلاعاتی از دست رفته اند.

موشک Epsilon موشکی سه طبقه و به اندازه کافی قوی است و میتواند وزنهائی سنگین تا ۱۲۰۰ کیلوگرم را در مدار نزدیک زمین قرار داده و میتواند برای استفاده های نظامی بهره برداری شود.

Epsilon نگرانی سازمان فضائی ژاپن از سرقت داده های موشک Epsilon

این موشک چه از نظر خصوصیات فیزکی و چه سیستم اجرائی ان کاملا جدید و منحصر بفرد است. میتوان از طریق یک لپتاپ کانکت به اینترنت سیستم و پرتاب انرا از راه دور کنترل کرد.

بخاطر ربوده شدن اطلاعات عذرخواهی کرده و اعلام کرده است که تحقیقات برای دانستن اینکه دقیقا چه داده هائی افشا شده اند را ادامه خواهد داد و همچنین افزوده است که امنیت را بیشتر خواهد کرد تا دیگر چنین حوادثی رخ ندهند.

سال گذشته گفته شده بود که یکی از کارمندان این سازمان روی برنامه ای که پیوست ایمیلی بوده کلیک کرده و کامپیوترش الوده شده بوده است و با تحقیقاتی که در ان زمان انجام شده و در ماه مارس امسال به پایان رسیده بود, نتیجه گیری شده بود که فقط تصاویری غیر محرمانه و ۱۰۰۰ ادرس ایمیل ربوده شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.