تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هشدار : آنتی ویروس کسپرسکی را از ویندوز فون پاک کنید!

برخی برنامه‌های امنیتی موبایل بدافزار هستند !

شرکت امنیتی کسپرسکی پس از کشف مجموعه‌ای از برنامه‌های مخرب تلفن همراه که خود را به جای برنامه‌های دیگری جا زده‌اند به کاربران گوشی‌های هوشمند در مورد این برنامه‌ها هشدار می‌دهد.

تکنــــــــازدانلود: به گزارش وب‌سایت رجیستر، شرکت امنیت کسپرسکی لب اعلام کرد نویسندگان ناشناخته بدافزارها، اپلیکیشن‌هایی ساخته‌اند که به جای محصولات کسپرسکی جا می‌زنند. برنامه‌هایی که در واقع پس از نصب، دستگاه‌ها را آلوده می‌کنند یا به سادگی موجب به هم خوردن کل سیستم و عملکردهای آن می‌شوند.

با توجه به اعلام کسپرسکی، یکی از دو برنامه مخرب جعلی که خود را با عنوان «موبایل کسپرسکی» معرفی می‌کرد در فروشگاه ویندوز فون فروخته می‌شد. محصول جعلی دوم نیز که نامش «آنتی ویروس ٢١٠۴ کسپرسکی» بود در فروشگاه اپ گوگل به کاربران عرضه می‌شد.

 

در واقع، تنها محصول کسپرسکی برای موبایل برنامه‌ای است که با نام «امنیت اینترنت کسپرسکی» (Kaspersky Internet Security ) برای اندروید عرضه شده است و یا به صورت مستقل در گوگل ستور در دسترس است و یا در قالب بسته امنیتی «امنیت چند دستگاهی اینترنتی» (Internet Security Multi-Device) عرضه می‌شود. و البته فراتر از آن کسپرسکی اصلا تا کنون اپلیکیشنی برای محصولات ویندوز فون ارائه نداده است.

kasper mobile هشدار : آنتی ویروس کسپرسکی را از ویندوز فون پاک کنید!

برنامه‌های ضد ویروس قلابی مدت‌هاست کاربران پی‌سی را تهدید می‌کند، و اکنون یک تهدید مشابه با همان تاکتیک متوجه کاربران موبایل شده است. در ابتدای امسال، یک برنامه امنیتی قلابی که «سپر ویروس» (Virus Shield) نامیده می‌شد و موجب فریب بسیاری از کاربران شده بود کشف شد. این برنامه برای مدتی محبوب‌ترین اپ موجود در گوگل پلی ستور بود.

رومن یونیچک تحلیل‌گر ارشد بدافزار در شرکت کسپرسکی در این باره می‌گوید: «کلاه‌بردارانی که می‌خواهند خیلی سریع از کاربران نا‌آگاه پول خوبی به دست بیاورند، ده‌ها نمونه از اپلیکیشن‌های قلابی را می‌فروشند که ظاهری مشابه با برنامه‌های اصلی و واقعی دارند اما در واقع بی‌اثر بوده و هیچ قابلیتی ندارند. لذا باید انتظار داشت هر روز شاهد نمونه‌هایی از این برنامه‌های قلابی باشیم.»

کسپرسکی در نهایت به کاربران گوشی‌های هوشمند توصیه می‌کند برنامه‌های قلابی امنیتی را که به اشتباه روی سیستم خود نصب کرده‌اند بلافاصله حذف کنند. این دو اپ قلابی کسپرسکی هم اکنون از اپ ستور گوگل و ویندوز حذف شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.