تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

دعوت ادوارد اسنودن از شهروندان جهان برای مقابله با جاسوسی


دعوت ادوارد اسنودن از شهروندان جهان برای مقابله با جاسوسی

 روز گذشته (جمعه) 400 سازمان و متخصص به همراه بیش از 350 هزار نفر از شهروندان عادی در سراسر دنیا در سالگرد افشاگری ادوارد اسنودن از جاسوسی دولتها از شهروندان در حمایت از منشور 13 بندی بین المللی اصول حقوق بشر در صیانت از حریم شخصی در ارتباطات دست به ایجاد یک کمپین و راهپیمایی اعتراضی زدند. شهروندان و متخصصان سرشناس خواهان پایان دادن به جاسوسی های وسیع دولتها در عرصه ارتباطات شدند.

این راهپیمایی و کمپین اعتراضی که Reset نام گرفته است در حالی صورت گرفت که یکسال از زمان افشاگری های ادوارد اسنودن در خصوص جاسوسی NSA و سایر دولتها به شکل وسیع و گسترده از ارتباطات شهروندان و نقض حریم خصوصی و شخصی آنها میگذرد.

این کمپین اعتراضی همچنین دست به یک خلاقیت زده است و نامه سرگشاده ای را در فضای وب منتشر کرده است که همه افراد و متخصصان قادر هستند که ایده و اعتراض خود را در خصوص جاسوسی گسترده دولتها در ارتباطات در آن بیان کنند (اینجا). همچنین 13 اصل حقوق بسری در صیانت از حریم شخصی در ارتباطات نیز در همین راستا در فضای وب منتشر شد (اینجا).
این در حالی است که ادوارد اسنودن که اکنون در روسیه به سر میبرد در سالگرد افشاگری های اثر گذار خود در حمایت از کمپین Reset در یک ارتباط اینترنتی از طریق Hangouts از روسیه و با بنیانگذارElectronic Frontier Foundation، جی پی بارلو در کنفرانس Personal Democracy Forum در نیویورک، عنوان کرد که اعتماد به بخش های تکنولوژیک و نهادهای سیاسی ایالات متحده از بین رفته است. اما وی بیان کرد که: خبر خوشایند این است که شهروندان (که وی آنها را Netizen ترکیبی از Citizen وInternet خطاب میکند) در حال حاضر دیگر نیازی به دولتها برای صیانت از حریم شخصی و خصوصی خود ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.