تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

عکس ایرانی ‌ها توسط NSA جمع‌آوری می شود !

به نظر می‌رسد علاوه بر اسناد مکتوب و مکالمات شفاهی افراد، عکس‌ شهروندان از جمله ایرانی‌ها به شدت مورد علاقه آژانس امنیت ملی آمریکاست.

شاید فکر کنید پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن و در پی آن قوانین جدیدی که در کنگره آمریکا تصویب شده، آژانس امنیت ملی آمریکا بی‌کار نشسته است. اما واقعیت این است که این آژانس امنیتی هم‌چنان در حال گردآوری گسترده اطلاعات صوتی، تصویری و البته مکتوب است و تنها گردآوری اطلاعات شهروندان آمریکایی را محدود به موارد خاصی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که آژانس امنیت ملی آمریکا به شدت دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره شهروندان آن است. در این چارچوب، از جمله اطلاعات جالب توجه برای آژانس امنیت ملی در آمریکا، عکس شهروندان ایرانی است. عکس‌های مختلفی که ما در شبکه‌های اجتماعی از خودمان منتشر می‌کنیم و یا حتی در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف پیام رسان برای دوستان‌مان می‌فرستیم و البته عکس‌هایی که از ایمیل‌های ما به دست می‌آید از جمله عکس‌هایی است که NSA از ما جمع‌آوری می‌کند.

  NSAبا این عکس‌ها یک پایگاه تشخیص چهره کامل اختصاصی برای خود می‌سازد. در تلاش برای دسترسی هر چه بیشتر به عکس شهروندان ایرانی، پاکستانی و عربستانی، آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش‌هایی را برای دسترسی به پایگاه داده‌های کارت ملی و شناسنامه در این کشورها انجام داده است، اما کسی دقیقا نمی‌داند این تلاش‌ها تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است.

بنا بر گزارش مشبل، هم اکنون نیز بنا بر اسناد طبقه بندی شده‌ای که به دست نیویورک تایمز افتاده است هر روز میلیون‌ها عکس از ایمیل‌ها، پیامک‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدیو کنفرانس‌ها و دیگر اشکال ارتباطی توسط NSA جمع‌آوری می‌شود و از آن‌ها برای چهره نگاری و تشخیص صورت استفاده می‌شود.

آن‌گونه که تایمز می‌گوید، از میلیون‌ها تصویری که آژانس امنیت ملی آمریکا هر روز جمع‌آوری می‌کند، حدود ۵۵ هزار از آن‌ها دارای کیفیت لازم برای برنامه‌های چهره نگاری و تشخیص صورت هستند. اسنادی که پیشتر توسط اسنودن منتشر شده است نشان می‌دهد که اطلاعات تصویری و تصاویر افراد دقیقا به اندازه اطلاعات نوشتاری و شفاهی جمع شده برای آژانس امنیت ملی آمریکا اهمیت دارد.

تلاش‌های NSA برای شناسایی چهره‌ها و فن‌آوری چهره نگاری ظاهرا شامل شهروندان آمریکایی نمی‌شود و اتباع خارجی از جمله ایرانی‌ها را هدف گرفته است. البته همه آمریکایی‌ها این ادعا را قبول نمی‌کنند. نیویورک تایمز در این باره می‌نویسد:

«با توجه به این‌که آژانس امنیت ملی آمریکا، تصویر عکس افراد را هم همچون محتوای اطلاعاتی در نظر می‌گیرد، این آژانس برای جمع‌آوری عکس آمریکایی‌ها در چارچوب برنامه‌های نظارتی خود، هم‌چون سایر داده‌های دیگر، به حکم دادگاه نیاز دارد. سخن‌گوی آژانس امنیت ملی می‌گوید البته داده‌های آمریکایی‌هایی که با شهروندان خارجی مظنون در ارتباط باشند هنوز جمع‌آوری می‌شود و این افراد تحت نظر خواهند بود.»

اکنون به طور دقیق مشخص نیست آژانس امنیت ملی آمریکا دقیقا چه تعداد عکس را جمع‌آوری کرده است و چه تعداد از این عکس‌ها مربوط به شهروندان آمریکایی و چه تعداد مربوط به شهروندان سایر کشورها از جمله ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.