تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سه برابر شدن آلودگی های بدافزاری در اواخر سال 2013

 سه برابر شدن آلودگی های بدافزاری در اواخر سال 2013بنا به یافته های منتشر شده در آخرین گزارش امنیتی شرکت مایکروسافت، اواخر سال 2013 تعداد رایانه های در حال اجرای ویندوز که به نرم افزارهای مخرب آلوده شده اند سه برابر افزایش یافته است.

بنا به این گزارش، در سه ماهه سوم سال 2013 از هر 1000 رایانه به طور متوسط  5.8 رایانه به بدافزار آلوده شده است اما این تعداد در سه ماهه چهارم 17 رایانه از هر 1000 رایانه بوده است.

 



 Tim Rains، مدیر بخش Trustworthy Computing مایکروسافت این افزایش آلودگی به بدافزارها را به "Rotbrow"  نسبت می دهد.Rotbrow در دسته نرم افزارهای مخرب دسته بندی نمی شود بلکه به عنوان"dropper"  شناخته می شود که می تواند نرم افزارهای دیگر را بر روی سیستم دانلود کند. این برنامه می تواند توسعه دهنده های مخرب مرورگر را نیز دانلود نماید. مایکروسافت نسبت به این عملکرد Rotbrow به شرکت های امنیتی هشدار می دهد که این برنامه را مسدود نمایند.

شرکت مایکروسافت اواخر ماه دسامبر سیستم تشخیص Rotbrow را به ابزار Malicious Software Removal خود اضافه کرده است.

هم چنین در این گزارش آمده است که تعداد آسیب پذیری ها در محصولات مایکروسافت که میتوانند از راه دور مورد سوء استفاده قرار بگیرند در فواصل سال 2010 تا 2013 حدود 70 درصد کاهش یافته است.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.