تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا

درحالیکه جهان درحال سپری کردن دوران سنت ها و آداب و رسوم کهن خویش است هنوز نقاطی جهان را میتوان یافت که در برابر هجوم صنعتی شدن مقاومت شدیدی از خود نشان میدهند.

اتیوپی ازجمله کشورهای است که قبایل آن مقاومت شدیدی دربرابر این فرهنگ نوظهور مینماید.مردمان این قبایل نه تنها تاکنون از آداب و سنن خود محافظت کرده اندبلکه این آداب و سنن را به منبعی برای کسب درآمد خود نیز مبدل ساخته اند.
باوجود اینکه تصاویر و مطالب منتشره از  آداب و سنن جاری در کشور آفریقایی ایتوپی بسیاری از جهانگردان را به سوی قبایل کوچک و بزرگ این کشور کشانده است،اما این آمد وشدها با خرده فرهنگ های متفاوت نتوانسته تغییری در سنت های آنان بوجود آورد.

10322 202 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا

 

درجنوب اتیوپی قبیله ای بنام مورسی وجود دارد که از رسوم جالب و عجیبی برخوردار است .
دراین قبیله دختران پس از رسیدن به سنین 15-16سالگی لب پائینی خود را بریده و بوسیله تکه چوبی باز نگه میدارند.
پس از تثبیت شرایط جدید طی روزهای بعد این دختران تکه چوب بزرگتری را برای ایجاد فاصله بیشتر درمیان شکاف قرار میدهند.
باگذشت چند ماه دخترکان این قبیله بتدریج بشقاب‌ چوبی را جایگزین این تکه چوب ها کرده و به مرور بشقاب های بزرگتر جایگزین بشقاب‌های قبلی می‌شوند تا لب به اندازه کافی کشیده شود. این کار آنقدر ادامه می‌یابد تا بشقاب به اندازه تصویر شود.

 

این کار باوجود درد زیاد مشتاقانه ازسوی دختران وزنان این قبیله هرروزه ادامه پیدا کرده و ایجاد فاصله بین گوشت لب پائین بعنوان یک زیبایی برای آنها بشمار میرود.
10366 439 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
چنین اقدام عجیبی با چنین دردی که درروزهای اول از هر دوره همراه است موجب جذب توریستهای فراوانی بسوی قبایل جنوبی این کشور شده و این زنان هم اکنون دیگر برای گرفتن عکس یادگاری با زنان و مردان توریست ازخود واکنش منفی نشان نمیدهند.
10367 596 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
زینت برای این زنان ازاهمیت خارق العاده ای برخوردار است بطوریکه آنها برای زینت دادن خود ازوسایل و ابزار گوناگونی استفاده میکنند.
10328 598 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
با آن که تمام افراد قبیله دره «اومو» از تن‌پوش و وسایل تزیینی سنتی استفاده می‌کنند، کاربرد اشیاء زینتی در میان زنان قبیله «همار» بیشتر از بقیه است. آن‌ها اغلب از گردنبندهای مهره‌ای چند رج، بازوبندهای فلزی شبیه به دستبند و مدل‌های زیبای مو استفاده می‌کنند.
10329 280 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
شاخ گاوی،حلزون ،چوب ،سنگهای رنگی ،فلزات ،صنایع دستی بافتنی ازجمله ابزارهای مختلفی است که درمیان این قبایل زنان از آنها برای تزئین خود بعنوان زیورآلات استفاده میکنند.اما بهترین زیور آلات درمیان این قبایل عاج فیل است .
10333 102 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
این زنان درکنار کارهای خانه (که نوعی کلبه ساخته شده از کاه و علوفه های رشد یافته در مناطق محلی است ) برای جلب توجه همسرانشان بسوی خود ازابزار گوناگونی استفاده میکنند تا باحفظ مردان قبیله بنیان خانواده را که مهمترین رکن یک قبیله بشمار میرود حفظ نمایند.
10369 989 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
از دیگر سنن عجیب و کهن این قبیله که نوعی زیبایی برای زنان بشمار میرود ایجاد برجستگی ها تزئینی روی نقاط مختلف بدن بوسیله ایجاد خراش با وسایل تیز است .

10372 862 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا

برخی زنان درمیان این قبایل برای انجام این نوع تزئینات دارای تبحر و تخصص هستند آنها ابتدا با کشیدن طرح خود روی بدن از تیغ برای کندن و ایجاد خراش عمیق روی پوست استفاده میکنند.ایجاد خطوط صاف و یا دارای شکل بدلیل عدم دسترسی و یا عدم تمایل به ابزارهای پیشرفته تر هم اکنون نیز با چوب ها وساقه گیاهان صورت میگیرد.
10373 821 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
خراشها و شکافهای عمیق ناشی از این عمل باعث میشود تا زخمها گوشت اضاف روی بدن ایجاد نموده و اشکال بدست آمده ازآن نوعی تزئین و آرایش برای این زنان به حساب آید.
10371 845 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
باوجود برهنگی درمیان ساکنان این قبایل زنان دراین مناطق از پوشیدگی بیشتری برخوردارند بطوریکه مردان گاهی بدون هیچ پوششی در انظار گردشگران دیده میشوند.
10325 489 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
مردان این قبایل نیز از تزئین خاصی برای آرایش خود بهره میگیرند .آنان با نقاشی کردن خطوط سفید روی بدن خود این آرایش سنتی را به نمایش میگذارند.
مردان جوان با ترسیم این خطوط سفید هر روز برای کسب درآمد به نزدیکی هتل های محل  اقامت توریستها رفته تا ضمن راهنمایی آنها بسوی قبایل خود با گردشگران عکس های یادگاری بگیرند.
10368 865 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا
پس از ابزارهای گوناگون برای تزئین و آرایش مهمترین وسیله برای ابراز قدرت و توانایی درمیان این قبایل سلاح است .سلاح نه تنها درمیان مردان بلکه درمیان زنان نیز از علاقمندان خاصی برخوردار بوده و آنها برای نشان دادن اداب و سنت های خود به گردشگران و گرفتن عکسها و فیلمهای یادگاری از سلاحهای گوناگون استفاده میبرند.

10324 699 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا

10370 265 تصاویر جالب از قبیله‌ای در افریقا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.